בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה חצתה את כל הקווים האדומים"

תושבי גוש שילה שיגרו מכתב נזעם למפקד מחוז ש"י בו הם מוחים על הפרובוקציה המשטרתית

  • אברהם שפירא
  • כ"ח תשרי תשע"ה - 12:41 22/10/2014
גודל: א א א
מסתערבים בגבעת רונן
מסתערבים בגבעת רונן

מזכירי הישובים אחיה, אש קודש ועדי עד שבגוש שילה, שיגרו אמש מכתב נזעם למפקד מחוז ש"י, במחאה על מה שהם מגדירים כפרובוקציה משטרתית.

המכתב נשלח בעקבות האירוע שהתרחש ביישוב אחיה ביום ראשון האחרון, אז הגיעו למגורי החיילים ביישוב שני שוטרים בלבוש אזרחי והחלו להציב במקום עמדת צילום ומעקב. לאחר דין ודברים, הודיעו החיילים לרבש"ץ היישוב על הפעילות והשוטרים עזבו 'במקרה' את המקום. במקביל המתינו כוחות יס"מ באזור התעשייה של היישוב שילה ועזבו את המקום במקביל לעזיבת השוטרים הסמויים.

במכתב, שכותרתו "פרובוקציה של המשטרה בגוש שילה", מגוללים התושבים את הסיפור במלואו ומותחים ביקורת קשה על משטרת מחוז ש"י. "אין צורך בהעלאת ספקולציות לגבי פעילות זו" נכתב, "אשר ברור מעל לכל ספק סביר כי נעשתה ללא כל עדכון רבש"ץ האזור, וגרוע מכך אף בדרך אשר בכוונה תחילה תסתיר ממנו מידע זה. אנו רואים פעילות זו בחומרה רבה וכחציית כל הקווים האדומים, כאשר משטרת ישראל מבצעת פעילות סמויה אשר ריח רע מאוד נודף ממנה, נראה כי כל תכליתה היא יצירת פרובוקציה ע"י המשטרה, וכל זאת בתקופה רגישה ביותר, ערב תחילת עונת המסיק באזור", נאמר במכתב.

במכתב, מזכירים התושבים את המארב שהתקיים בסוסיא לפני כשנתיים. "אנחנו לא תמימים, שמענו על מקרים של התנכלויות ופרובוקציות דומות. כמו פעילות משטרת מחוז ש"י בגזרת דרום הר חברון, בחוות יאיר הר סיני, שם שוטרים התחפשו לערבים וזאת על מנת לנסות להפליל אנשים חפים מפשע על ידי היווצרות מצב שלכאורה מסכן את התושבים, אך לאמיתו של דבר המשטרה היא העומדת מאחורי ההתרחשות. המשטרה מנסה לגרות אנשים להגן על עצמם או על רכושם ואז עוצרת אותם בטענות של תקיפה ותוקפנות. פעילות זו אגב, גונתה לאחר מעשה ע"י השר לביטחון פנים אשר התחייב כי לא תקרה שוב".

העתקים מהכתב נשלחו לראש מועצת בנימין, שר הפנים, מפכ"ל המשטרה, אלוף הפיקוד, מח"ט בנימין ומפקד תחנת בנימין.

גם ב'גבעת רונן' הסמוכה לישוב הר ברכה שבשומרון, התרחש בחנוכה בשנה שעברה ניסיון דומה - למשוך את תושבי הגבעה כדי שיגנו על ביתם מפני ערבים, שלמעשה חלקם היו שוטרים מחופשים. גם כאן הניסיון לא צלח והשוטרים חזרו בידיים ריקות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד