בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה: כביש לערבים בישוב יהודי

פרס לטרור: צה"ל צפוי לאפשר תנועת ערבים על כביש העובר במרכז הישוב קדומים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ח חשון תשע"ה - 07:44 11/11/2014
גודל: א א א
צילום ארכיון: אלחנן גרונר - הקול היהודי
צילום ארכיון: אלחנן גרונר - הקול היהודי

ההסלמה הגוברת בהתקפות הטרור כנגד יהודים ביהודה ושומרון וברחבי הארץ אינה משנה חשיבה בדרגים הגבוהים של מערכת הביטחון. לקול היהודי נודע כי מספר כבישים ביהודה ושומרון אשר היו סגורים שנים רבות לתנועת ערבים, וזאת בעקבות פיגועי ירי רבים, יפתחו בקרוב לתנועת ערבים.

בימים האחרונים נפתח הכביש המחבר את צומת גבעת אסף (צומת הטי) לכפר בורקא, וביום רביעי הבא צפוי להיפתח הכביש מחטמ"ר שומרון ועד אלון מורה לתנועת ערבים. כחלק מההכנות לפתיחת הכביש, הוצבו בסוף השבוע האחרון בטונדות חדשות בטרמפיאדות בצומת איתמר. בניגוד לטרמפיאדות האחרות בהן הוצבו בימים האחרונים בטונדות כמגננה מפני פיגועי הדריסה, בצומת איתמר הוצבו בטונדות גבוהות המגדרות את תחנת ההסעה, וזאת בכדי להגן ככל הנראה מפני פיגועי הירי הצפויים ח"ו עם פתיחת הציר לערבים.

חוששים מפיגועי ירי? הטרמפיאדה באיתמר (באדיבות ועד מתיישבי שומרון)

אולם הצעד החמור יותר הוא תכנון פתיחת ציר ורדים המוביל בין הכפרים ג'ית לקדום ועובר בתוככי הישוב קדומים בשומרון. לקול היהודי נודע כי בשל העובדה כי הכביש עובר ממש בין בתי קדומים, נערכת כעת עבודת מטה של המנהל האזרחי לצורך תכנון פתיחת הכביש, אשר צפוי להיפתח בפועל בתוך כחדשיים.

מדובר בפרס לטרור של ערביי הכפר קדום, המתפרעים מדי יום שישי כבר מספר שנים ודורשים לפתוח את הכביש לתנועת ערבים.

ערבי "מפגין" בקדום. ארכיון

ראש המועצה האיזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס בשיחה עם הקול היהודי לפתיחת הכבישים ואמר כי מדובר במהלך העלול לגרום לסכנת חיים ליהודים."מדובר בצעד חמור מאוד של המשך מגמת העדפת מרקם החיים של הערבים על פני החיים של היהודים, לא המרקם של היהודים אלא החיים של היהודים", אמר מסיקה. מסיקה סיפר לקול היהודי כי המועצה עודכנה על ההחלטה לפתוח את הציר לאלון מורה רק בדיעבד וכי תושבים מתכוונים להפגין במחאה על ההחלטה. "דווקא אחרי אירועי הדריסה והרמת הראש של הטרור, לאפשר עכשיו כזה דבר זה גובל בחוסר אחריות משווע". לדבריו מדובר בהחלטה שנובעת מתוך התחייבות של הממשלה לאמריקאים לאפשר הקלות לערבים.

פנינו לדובר צה"ל בבקשת תגובה אולם שם טענו כי מדובר בנושא הנמצא תחת אחריות המנהל האזרחי. במנהל האזרחי טענו מנגד כי מדובר בנושא הנמצא תחת אחריות צה"ל.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד