בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאי גולן הותקפה על ידי מסתננים

מאי גולן, פעילה למען שכונות דרום תל אביב, הותקפה באופן קשה על ידי מסתננים כשתיעדה מסיבה שקיימו בצורה קולנית. "אם לא ישתנה משהו, אנחנו אבודים"

  • טוביה אריאל
  • כ"ד כסלו תשע"ו - 11:42 06/12/2015
גודל: א א א
ניידות משטרה בפתח האולם (צילום מתוך הפייסבוק של מאי גולן)
ניידות משטרה בפתח האולם (צילום מתוך הפייסבוק של מאי גולן)

בשבתהאחרונהביקרה מאי גולן, פעילה בדרום תל אביב, אצל זוג חברים ברחוב יד חרוצים בעיר. הביקור הופרע על ידי מסיבה רועשת במיוחד שערכו מסתננים באולם סמוך. "כל שבת זה ככה", מספרת גולן בשיחהלקול היהודי,"היה בלתי אפשרי לשבת בבית, רעש מחריד".

גולן מספרת שהיא יצאה יחד עם פעיל נוסף אל האולם, והחלה לצלם את האירוע. בנוסף תיעדה גולן את המסתננים כשהם יוצאים אחד אחרי השני ועושים את צרכיהם מחוץ לאולם.

תוך מספר דקות יצאו אל גולן מספר מסתננים, והסבירו לה ש"מותר להם", והם "יעשו מה שהם רוצים". אחריהם הגיע בעל הבית היהודי, וגם הוא קילל את גולן והודיע לה שהוא "יעשה מה שהוא רוצה".

בעל האולם צועק על גולן (צילום מתוך הפייסבוק של מאי גולן)

לדברי גולן, מאחר וקיים חוק האוסר השמעת רעש בלתי סביר, היא הזמינה משטרה למקום. לאחר כעשרים דקות הגיעה המשטרה אל האולם (הממוקם בסמוך לתחנת המשטרה ברחוב המסגר).

לאחר שהגיעה המשטרה, תוך כדי שגולן מצלמת את השוטרים שנכנסים לאולם, ותוך כדי שהיא מותקפת מילולת בקללות הן על ידי המסתננים והן על ידי בעלי האולם, היא הותקפה על ידי מסתננת. "רצה אלי אריתראית גדולה וחסונה ונתנה לי אגרוף בפנים. נפלתי על הרצפה אבל תוך כדי המשכתי לצלם, כי החלטתי שחשוב לתעד ואני לא עוזבת את הפלאפון".

שוטרים נכנסים להפסיק את המוזיקה. (צילום מתוך הפייסבוק של מאי גולן)

בשלב הזה שני שוטרים שהיו במקום נחלצו לעזרתה של גולן, והגנו עליה מפני האריתראים שהצטרפו בהמוניהם אל התוקפת הראשונה. השוטרים הגנו על גולן בגופם, ואחד מהם גם אמר כי לדעתו באם הם לא היו מגנים עליה, המסתננים היו עורכים בה לינץ'.

בנוסף, מספרת גולן, כי בעלת האולם שהייתה במקום עם בעלה תקפה אותה גם היא, תוך כדי שהיא מקללת "בקללות שאני לא רוצה לחזור עליהם", כדבריה. בנוסף מספרת גולן על הזלזול של בעל האולם שאמר לה "אני אעשה פה מה שאני רוצה, אני אעשה פה עוד עשרים אלף אירועים".

אל המקום הגיעו מספר ניידות נוספות שהוציאו את התוקפת מהאולם על מנת לעצור אותה. "ברגע שהם עצרו אותה הייתה שם התנפלות של אריתראים על השוטרים. אני לא הפסקתי לצלם אבל אמרתי לאנשים שיזמינו משטרה. בסוף השוטרים פשוט סגרו אותם בתוך האולם. כמחאה, המסתננים המשיכו את המוזיקה בשיא הווליום, אבל העיקר שלא קרה שום דבר".

מסתננים ושוטרים בפתח האולם (צילום מתוך הפייסבוק של מאי גולן)

גולן הגישה תלונה במשטרה, אך נאמר לה בצורה לא פורמאלית שאמנם המשטרה יודעת שהיא צודקת, אך האריתראית טענה שגולן היא זו שהתחילה בסכסוך והגישה תלונה נגדית. לדברי גולן ניתן לראות בסרטון שזה לא נכון, אך השוטרים הסבירו לה שכנראה התיק ייסגר.

"אני מרגישה חוסר אונים", אומרת גולן, "אני לא מעכלת שבמדינת ישראל בה אנו אמורים להיות מוגנים על ידי המשטרה, אנו פשוט מופקרים. לא רק על ידי המשטרה אלא על ידי מדינת ישראל עצמה, שמאפשרת את המצב הזה".

בנוסף תוקפת גולן את אותם יהודים "תאבי בצע" כלשונה, שמשכירים אולמות ומועדונים למסיבות המסתננים, "לבעלי הנכסים בכלל לא אכפת מיהודי השכונה, הדבר היחיד שמעניין אותם זה להרויח את הכסף שלהם". גולן מסבירה כי רוב בעלי העסקים לא מתגוררים בשכונות, ומצוקת התושבים לא מפריעה להם.

"הרגשתי שמשהו רע קורה פה" אומרת גולן, "לא הגיוני שאני אותקף פיזית ליד שוטרים, והתוקפים ייצאו ללא עונש. אני נאבקת כבר ארבע שנים, אבל רק היום קלטתי שאין לנו את הכוח להתמודד עם האלימות והכמויות שלהם".

"ראיתי בחתונה הזו אנשים שחיים טוב, אנשים לבושים בחליפות, משפחות עם ילדים, אי אפשר לקרא לזה 'פליטים' קוראים לזה 'מסתננים'. הם צוחקים עלינו, הם עוברים על כל חוק אפשרי. עד שמשהו שם למעלה, בבג"ץ ובכנסת לא ישתנה, אני מרגישה שאנחנו אבודים", מסכמת גולן.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד