בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מנסים להשתיק את 'יומן האינתיפאדה'?

כתב הקול היהודי נחקר בשבוע שעבר בחשד לקבלת "מידע מסווג" לאחר שלטענת המשטרה קיבל מחייל דיווחים על אירועי זריקות אבנים בבנימין • לא משתיקים את יומן האינתיפאדה המושתקת

  • מערכת הקול-היהודי
  • ב' ניסן תשע"ה - 22:15 22/03/2015
גודל: א א א

אחד הפרויקטים להם נותן אתר הקול היהודי במה רחבה, הינו 'יומן האינתיפאדה המושתקת' בהם מתרכזים אירועים ביטחוניים שונים אותם מבצעים ערבים כלפי יהודים על בסיס יום-יומי ברחבי הארץ. בימי שישי בדרך כלל מתפרסם סיכום אירועי השבוע מלווה בתמונות עדכניות.

השתקת האינתיפאדה בידי מערכות הביטחון השונות כוללת טיוח פיגועי דריסה, פיגוע הסנפלינג בו נהרג נתנאל עראמי הי"ד ועוד. על טרור האבנים ובקבוקי התבערה בכבישים איש לא מדווח. מידי יום מותקפים חיילי צה"ל במוקדים שונים אך בתקשורת הכללית לא מייחסים לזה חשיבות, וכתוצאה מכך האינתיפאדה היום-יומית מושתקת.

בשבוע שעבר ניסו ככל הנראה במפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י להשתיק גם את יומן הדיווחים בקול היהודי.

ביומן 'האינתיפאדה המושתקת' עדכונים שוטפים על אירועי טרור ברחבי הארץ

מחר (שני) צפויה הפרקליטות להגיש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד החייל אלעד סלע, תושב הישוב בת עין המשרת בחטמ"ר עציון. על פי טענת המשטרה, החייל העביר מידע למתיישבים. קרוב לשבוע נחקר סלע בידי חוקרי ימ"ר ש"י כאשר כלל לא הוטחו נגדו ראיות ואף לא נאמר לו חשד לאירוע קונקרטי. בתחילת השבוע שעבר, הגיעו בלשי המפלג לפשיעה לאומנית לביתו של כתב הקול היהודי בירושלים ועכבו אותו לחקירה.

בתחנת המשטרה אמר לו החוקר "אתה חשוד בשיבוש הליכי משפט בכך שקיבלת מידע מסווג מאלעד סלע ללא סמכות". מבלי להיכנס לשאלה איזה עבירה קיימת בלקבל מידע שכזה ללא הידיעה שהוא מסווג, הקריא החוקר בפני כתב הקול היהודי הודעות SMS שלטענת המשטרה נשלחו מסלע לנחקר. ההודעות כללו דיווחים על אירועים בהם ערבים יידו אבנים לעבר כלי רכב של יהודים ולעבר כוחות צה"ל במוקדים שונים בבנימין.

מנסים להשתיק אירועים בטחוניים? משטרת מחוז ש"י

לאחר ששוחח עם עו"ד עדי קידר מטעם ארגון חוננו, בחר כתב הקול היהודי לשמור על זכות השתיקה במהלך חקירתו, בסיומה שוחרר לביתו.

דיווח על זריקות אבנים לא נכלל תחת הגדרת 'מידע מסווג' ואין כל בעיה חוקית לקבל מידע שכזה. אולם כך או כך, נראה שמישהו במשטרת ישראל מנסה להשתיק גם את האתר בו מדווחים על אירועים שכאלו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד