בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נהג באפיקים: "תחושת חוסר ביטחון"

"רק שלושה-ארבעה יהודים עולים לאוטובוס, כל השאר ערבים. פשוט מפחיד". שיחה עם נהג אוטובוס שנאלץ להעלות עשרות ערבים על חשבון היהודים

  • אברהם שפירא
  • כ"ג תשרי תשע"ו - 19:15 06/10/2015
גודל: א א א
אוטובוס אפיקים
אוטובוס אפיקים

נהגים מחברת 'אפיקים' הפועלת בשומרון כשירות תחבורה ציבורית, מתלוננים על עשרות הערבים שממלאים את האוטובוסים על חשבון היהודים, ועל הנהגים הערבים שאף מקילים מעליהם במחיר.

הבעיה קיימת כבר כמה שנים, אך לאור המצב הביטחוני מתעוררת שוב. לפני כשנה הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כי רק יהודים יורשו לעלות לקווי האוטובוס בשומרון, אך עוד באותו היום טורפדה ההוראה ובוטלה.

"אם אנחנו נוסעים לאריאל אנחנו מגיעים למצב של שלושה-ארבעה נוסעים יהודים לאריאל וכל השאר ערבים" סיפר היום (שלישי) רפאל (שם בדוי), נהג בחברת אפיקים בשיחה עם הקול היהודי. "זה גם מפחיד, הם עולים עם כלי עבודה ולא תמיד אפשר להתווכח איתם ויש להם גיבוי. יש דברים שאיתם אסור לאנשים לעלות אם זה מסכן את הנוסעים או חוסם את המעבר, אבל הם עולים איך שבא להם. יש פחד ובמיוחד במצב הביטחוני בתקופה האחרונה. בשיחה של כמה נהגים הבוקר הצעתי לדרוש מאבטח באוטובוסים אבל צחקו עלי כי אין סיכוי שזה יקרה".

"יש לי שני ילדים שעזבו את אריאל כי אין להם איך להגיע לבית כי אין אוטובוסים. הערבים ממלאים אותם ואין עם מי לדבר. ניסינו, אבל אין לנו זכות דיבור. שר התחבורה קבע שהם עולים וזהו, אין לנו מה לעשות" אומר רפאל.

| "התחושה היא חוסר ביטחון"

"יש רגעים שזה מפחיד. לפעמים הם עומדים עלי בגלל הצפיפות. היה לי נשק אבל בגלל החשש שיחטפו לי אותו אני לא מסתובב אתו. אני חושב לקנות אקדח טייזר או שוקר להגנה, כי נשק אי אפשר להחזיק. התחושה היא חוסר ביטחון. אין לנו היום מישהו שיגבה אותנו. אני מפנה אצבע מאשימה לשר התחבורה שהחליט להשאיר אותם על האוטבוסים".

"בחברה כיום ישנם 40 אחוז נהגים יהודים ו-60 אחוז ערבים. רוב הנהגים היהודים חושבים כמוני. הנהגים הערבים זו בעיה בפני עצמה. הם שמים לנו רגלים כל הזמן. הם מוזילים לפועלים הערבים את המחירים ומחשבים להם את הנסיעות כקצרות יותר ונוצרים עימותים סביב זה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד