בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתווה הגז בדרך לאישור

דרעי ויתר על תפקיד שר הכלכלה, נתניהו יחליף אותו באישור המתווה. בתמורה, יקבל דרעי את תיק הנגב והגליל והפריפריה, גם מפלגת הבית היהודי הסירה את התנגדותה למהלך

  • י"ט חשון תשע"ו - 13:40 01/11/2015
גודל: א א א
מתקן לקידוח גז (נובל אנרגי)
מתקן לקידוח גז (נובל אנרגי)

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, פרש ביום ראשון שעבר מתפקידו כשר הכלכלה על מנת להעביר את התפקיד לנתניהו שיחתום על אישור מתווה הגז. כזכור, על פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העיסקיים, שר הכלכלה רשאי לדלג על הממונה על ההגבלים העסקיים ולחתום בעצמו על מתווה הגז.

פרישתו של דרעי נבעה ככל הנראה מכך שאמנם החליט לאפשר את אישורו של מתווה הגז, אך מאחר והמתווה הוצג בתקשורת כמתווה המועיל לטייקונים על חשבון אזרחי המדינה, לא יכל דרעי, כמי שטען לייצוג 'השקופים' בכנסת, לאשר את המתווה.

נתניהו ודרעי (חיים צח לע"מ)

על פי ההסכמים בין דרעי לנתניהו יקבל דרעי את תיק הנגב והגליל שיורחב גם לתחום 'הפריפריה החברתית'. בנוסף, באתרTheMarker נחשף כי משרדו של דרעי יקבל גם תוספת תקציב של כשלוש מאות מיליון שקל, פי 2 מתקציב המשרד כיום.

ההחלטה להכניס את הפריפריה לתיק של דרעי הקפיצה על נתניהו את מפלגת הבית היהודי בראשות שר החינוך נפתלי בנט. בבית היהודי חששו כי חלק מתפקידיו של דרעי בפריפריה 'ינגסו' בתיק החינוך השייך לבנט. היום (ראשון) נמצא פיתרון לסכסוך, ובנט הסיר את התנגדותו למהלך. כרגע נראה כי מתווה הגז של נתניהו נמצא כבר בדרך לאישור.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד