בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושה מאסרי עולם לרוצח ליטמן

גזר הדין הוטל היום (ב') על המחבל שרצח את האב ובנו הי"ד

  • ז' סיון תשע"ו - 22:53 13/06/2016
גודל: א א א
הלוויתו של הרב יעקב ליטמן היד (הצלה יוש)
הלוויתו של הרב יעקב ליטמן היד (הצלה יוש)

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם על המחבל שאדי עמטעוע, ערבי שרצח את הרב יעקב ובנו נתנאל הי"ד, בפיגוע ירי סמוך לישוב עתניאל בדרום הר חברון בחודש כסלו האחרון.

השופטים כתבו בפסק הדין, כי מדובר "במסע הרג ונקמה, בשעה שעשו בני משפחת ליטמן את דרכם למירת לחגוג שבת חתן לקראת נישואי בתם הבכורה". עוד הוסיפו השופטים וכתבו, כי "צרורות הירי לא חדלו, פגעו בכלי הרכב ובאבי המשפחה, יעקב ז"ל. כשניסה האח הגדול נתנאל חי ז"ל, לפתוח את הדלת, הגיע הנאשם, השיגו ופגע בראשו".

המחבל חיפש כלי רכב בדרום הר חברון, וכשאיתר את רכבם של בני משפחת ליטמן, עקף אותו וארב להם במרכז הכביש כשהוא חמוש ברובה. לאחר שביצע את הירי הראשוני, התקרב לרכב וביצע ווידוא הריגה. ברוך ה', מעצרו בנשקו של המחבל, מנע ממנו לטבוח גם באם ובארבעת הילדים הנותרים.

"תוכנית ההרג הזדונית של הנאשם נרקמה כבר קודם לכן. לאחר שצפה ברשת האינטרנט בתכנים הקשורים למעצרים של מפגעים, גמלה בלבו ההחלטה לצאת לפעולת נקם, להרוג כמה שיותר מתיישבים יהודים ולמות 'מות קדושים' כ'שהיד'... בדרכו עדכן את תחנת הרדיו אד'אעת אלק'ודס' על כוונתו, כדי שארגון הג'יאהד האסלאמי ייטול אחריות על מעשיו".

כיוון שאביו של המחבל הסגיר אותו לרשויות מחשש שיהרסו את ביתו, המליץ היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי יש להימנע מהריסת ביתו של המחבל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד