בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתווה הגז מגיע לבג"ץ

נתניהו אמר כי בכוונתו להגיע לבית המשפט על מנת להגן על עמדת המדינה. סמוטריץ': "התערבות בג"צ במתווה מהווה הפרה בוטה של האיזונים בין הרשויות במדינה דמוקרטית"

  • כ"ה שבט תשע"ו - 11:23 04/02/2016
גודל: א א א
מתקן לקידוח גז (נובל אנרג'י)
מתקן לקידוח גז (נובל אנרג'י)

לאחר שאושר על ידי הממשלה ולאחר שהוסרו כל המכשולים, מתווה הגז הגיע אתמול אל הצעד האחרון בדרך לאישורו הסופי ונפתח עליו דיון בבג"ץ. מדובר בעתירות שהוגשו על ידי ארגון 'אדם טבע ודין, 'התנועה לאיכות השלטון', 'הפורום הישראלי לאנרגיה', מפלגת המחנה הציוני ומפלגת מרץ.

בעתירה בה דנים חמישה משופטי בג"ץ נטען כי המדינה לא התיחסה לנשא הסבייבתי של המתווה, שהפעלת סעיף 52 אינה לגיטימית וההסכם עם חברות הגז מיטיב עם החברות על חשבון האזרחים, באופן שאינו מקובל במדינות אחרות.

המדינה טוענת מנגד כי המתווה הוא הפתרון הטוב ביותר במצב הנוכחי. עוד טוענת המדינה כי הצורך באישור המתווה נובע משיקולים מדיניים - שיקולים המאפשרים את הפעלת סעיף 52. בתגובה מבקשים השופטים מהמדינה כי תעביר אליהם את החומר הסודי בעניין.

בנוסף מבקשים השופטים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הכלכלה יגיש תצהיר לבית המשפט תוך 48 שעות. נתניהו הודיע כי בכוונתו להגיע לבית המשפט על מנת להציג את עמדתו בנושא.

נתניהו חותם על מתווה הגז (קובי גדעון לעמ)

מנגד ישנם הטוענים כי עצם הדיון בבג"ץ מההוה פגיעה בדמוקרטיה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ כתב בדף הפייסבוק שלו כי "התערבותו של בג"צ במתווה הגז היא הפרה בוטה נוספת באיזונים הראויים בין הרשויות במדינה דמוקרטית". עוד טען סמוטריץ כי "הפרות חוזרות ונשנות שכאלו דורשות חשיבה מחודשת על סמכויותיו של בג"צ".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד