בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסתמן: צה"ל יעזוב את הישיבה הכבושה

לאחר למעלה משנה, השר יעלון החליט שלא להאריך את צו התפיסה לישיבה ביצהר

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' סיון תשע"ה - 22:11 25/05/2015
גודל: א א א
הישיבה הכבושה (יהודה פרל)
הישיבה הכבושה (יהודה פרל)

לאחר למעלה משנה מאז הפך צה"ל את מבנה בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי ביצהר שבשומרון לבסיס מג"ב, פורסם כעת בערוץ 10 כי שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, שהורה בתחילת על הוצאת צו התפיסה, החליט שלא להאריך את הצו פעם נוספת.

ההשערות שהועלו לאחרונה בישיבה אומתו, ובקרוב לוחמי המג"ב האחרונים המוצבים בבניין הישיבה צפויים לעזוב אותו בקרוב. תוקפו של הצו יפוג ביום ראשון הקרוב (י"ג סיוון).

הפגנה הקוראת לחיילים ולשוטרים המוצבים בישיבה לסרב פקודה (ארכיון הקול היהודי)

בי"א ניסן בשנה שעברה, פשטו כוחות מג"ב ומשטרה על מבנה בית המדרש ביצהר והציגו בפני הישיבה 'צו תפיסה' החתום בידי אלוף פיקוד המרכז דאז, ניצן אלון. מתוקפו של הצו, הפך בית המדרש לבסיס מג"ב בו שירתו שוטרי מג"ב יהודים ושאינם יהודים לצד שוטרות.

מאז נתפסה הישיבה, חתמו רבנים רבים על עצומות הקוראות לחיילים ולשוטרים שלא להשתתף בחילול ה' שבתפיסת מבנה בית המדרש ואף הורו להם לסרב לפקודה כזו. כמו כן, תלמידי הישיבה ומתיישבים מהאזור הפגינו מספר פעמים סמוך למבנה שהפך לבסיס מג"ב וקראו לחיילים "לסרב פקודה ליצר הרע", כלשונם.

תפיסת הישיבה:
התלמידים לשוטרים: "סרבו פקודה ליצר הרע"
רבנים לחיילים: "אסור להשתתף בתפיסת הישיבה"
"אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח"

| הזעקה האחרונה: "למה הרבנים לא מוחים על תפיסת הישיבה"

בצוואתו האחרונה של הרב אריה יצחק קורן זצ"ל, מוותיקי תלמידי ישיבת 'מרכז הרב', זעק הרב קורן על חילול מבנה הישיבה ביצהר ובראיון לקול היהודי בעבר אף מתח ביקורת על ראשי הישיבות והרבנים שלא יוצאים בקריאה נחרצת נגד המעשה. "אני מצפה מראשי הישיבות, שישיבת 'עוד יוסף חי' תהיה יקרה להם... שיכאב לו גם על ישיבת עוד יוסף חי שסגורה. כל ראש ישיבה שיפעל למען חידוש מיידי של סדר לימוד התורה של ישיבת עוד יוסף חי במקומה. בישיבה הזו למדו במשך שנים וצריך להתחדש בה הלימוד כבר מחר".

בית המדרש שהפך בידי צה"ל לחדר כושר

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד