בע"ה כ"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבנים לחיילים: "אסור להשתתף בתפיסת הישיבה"

מזה שנה שישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר תפוסה בידי שוטרי מג"ב. בגילוי דעת שמפורסם היום, פונים רבנים לשוטרים ולחיילים וקוראים להם לסרב פקודה לתפיסת הישיבה

  • י"א ניסן תשע"ה - 11:40 31/03/2015
גודל: א א א

מציינים שנה לתפיסת בית המדרש של הישיבה ביצהר: שנה לאחר שכוחות צה"ל ומג"ב השתלטו על בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, יוצאים רבנים בגילוי דעת בו הם קוראים לשוטרים והחיילים האחראים לתפיסת בית המדרש, לסרב פקודה ולהימנע מהשתתפות במעשה זה.

על הכרוז שפורסם הבוקר, חתומים הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב שמואל טל ראש ישיבת תורת החיים, הרב מיכאל הרשקוביץ ר"מ בישיבת מרכז הרב ורב הישוב נריה, הרב אריה קורן מבית אל, הרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר, הרב שמחה שטטנר נשיא ישיבת נחלת ישראל במגדל העמק והרב יצחק שפירא ראש ישיבת 'עוד יוסף חי'.

בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי ביצהר נתפס בידי צה"ל לפני שנה בדיוק, י"א ניסן תשע"ד, "ומאז הוא משמש כבסיס צבאי, לגודל הצער והחרפה", נכתב בגילוי הדעת.

|שנה לתפיסת הישיבה ביצהר:
"אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח"

הכרוז שפורסם כעת

"לפי תורת ישראל, מעשה זה הוא איסור חמור, הן מצד גזל המבנה מבעליו, הן מצד חילול הקודש ופגיעה בקדושת בית הכנסת ובית המדרש שאינה פוקעת (כמבואר ברמב"ם הלכות תפילה פי"א), והן מצד ביטול התורה בסגירת דלתות בית המדרש (כמו שנאמר על הרשעים ממלכי יהודה). על כן, לפי ההלכה, אסור לכל אחד להיות שותף למעשה זה או לסייע לו, וכל חייל ושוטר, בכל דרגה ותפקיד, צריכים להימנע מכך (כמבואר ברמב"ם הלכות מלכים ג, ח)".

לפני כארבעה חודשים האריך שר הביטחון את צו התפיסה של הישיבה בפעם השלישית ותוקף הצו יפוג בעוד כחודשיים, אז צפוי להחליט שר הביטחון האם יחדש את הצו, הנובע מתקנות לשעת חירום מימי הבריטים. הישיבה עצמה ממשיכה ללמוד במבנה זמני.

בישיבת עוד יוסף חי אומרים בתגובה: "בכל דור ודור עומדים עלינו ומנסים להשתיק את קול התורה וב"ה קול התורה ממשיך להישמע. גם בישיבת עוד יוסף חי ממשיכים בעוז ובגאון וקול התורה לא הושתק כלל. לימוד התורה לא תלוי במבנה, ואלימות שלטונית לא תעצור את פעילות הישיבה. בעוד מספר ימים נחוג את חג הפסח ואנו מאחלים לכל ישראל וגם לחיילי צה"ל שיזכו לחרות אמתית, ושיזכו רק להטיב עם עם ישראל. חג חרות שמח".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד