בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע ראשי הישיבות שותקים?

הרב אריה קורן תוקף בחריפות את המשך תפיסת ישיבת 'עוד יוסף חי' ואת שתיקת הרבנים. הרב אף שיגר מכתב לראשי הישיבות בנושא. על 'תורת המלך': "שיעצרו את הרמב"ם והמנחת חינוך"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט' כסלו תשע"ה - 22:11 01/12/2014
גודל: א א א
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע האריך שר הביטחון יעלון את צו התפיסה לישיבת עוד יוסף חי בחצי שנה נוספת. פלוגת המג"ב עדיין יושבת בישיבה, והתלמידים מצטופפים בבית המדרש הזמני.

שתיקת הרבנים ואישי הציבור, למעט השר אורי אריאל ששלח מכתב ליעלון, נוכח המשך סגירת הישיבה, הביאה הערב את הרב אריה קורן, רב ומחנך ותיק, המתגורר כיום בישוב בית אל, לשגר מכתב לראשי ישיבות ורבנים, בקריאה למחאה.

לא לפחד מאף אחד (הרב אריה קורן)

"ישיבת "עוד יוסף חי" נמצאת תחת השר בוגי יעלון והציבור בישראל כולו שותק", כתב הרב קורן. "ישיבה בתוך ארץ ישראל סגורה למעלה משמונה חודשים והציבור בישראל כולו שותק על צו הסגירה המחריד והמזעזע אשר נתחדש בימים הללו.כיצד יכולים אתם להמשיך ולהתעלם מצו הסגירה המביש הגורם לביטול תורה והופך גם בית מדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" למכון כושר וחדרי הלבשה", כתב הרב קורן לרבנים.

"מפי מורי ורבי ומחנכי הרב יהושע רוזן שליט"א שמעתי עוד לפני שנים רבות כי ראש ישיבה גדול אמיתי - הוא ראש ישיבה אשר נכנס לישיבה של חבירו (ההדגשה במקור א"ג) ומביע קריאת התפעלות מלימוד ושקידת התורה שאותם רואה הוא בישיבה של חבירו".

לימוד בבית המדרש הזמני של 'עוד יוסף חי'

"ראשי הישיבות לא מספיק צעקו על זה"

בראיון לקול היהודי מרחיב הרב קורן על הנסיבות שהביאו לכתיבת המכתב.

"ביררתי לפני שפרסמתי את המכתב, ונשמע לי שאין רעש גדול וגם לא שמעתי רעש קטן על הצו הנפשע המחודש", אומר הרב קורן. "ביקשתי לברר כמה פעמים, האם ראשי ישיבות הביעו איזו דעה לגבי הצו הנפשע הזה והבנתי שלא הביעו. אשמח מאוד אם טעיתי, אך על כל פנים רעש גדול כפי שצריך להיות על סגירת ישיבה בתוך ארץ ישראל לא היה. זה דבר שאם היה קורה בבני ברק או בירושלים בסגירת ישיבה חרדית, לא היה מתקיים אפילו לשעה. אבל ראשי הישיבות לא פעלו כדי שלא יתחדש הצו הנפשע הזה", מוסיף הרב קורן. "תשעה חודשים של חידושי תורה ודברי תורה שצריכים להיאמר לעם ישראל, והממשלה בצורה נפשעת מונעת את חידושי התורה בישיבת 'עוד יוסף חי'."

במכתב לרבנים מפרט הרב קורן את עניין הקמת הישיבה בגושן שמתאר המדרש. "אנחנו רואים בפרשיות בבראשית שכשיעקב יורד למצרים הדבר הראשון שעשה זה הקמת ישיבה, שהיא היסוד ליומו של עם ישראל והעולם כולו. פרעה הרשע, סייע להקמת הישיבה הזאת, מתוך החשבונות שלו, אבל בידיעה שהעולם מתקיים ע"י עם ישראל שלומד תורה".

"לצערנו הרב מה שהבין פרעה הרשע, אינו מבין שר ב"ממשלת ישראל" אשר במקום לקיים את מצות "והשיב את הגזלה אשר גזל" אשר בה נתחייב לפני כשתשעה חודשים, עומד הוא באיסור הגזילה שלו ושל כל המסייעין בידו לדבר עבירה בכל רגע ורגע".

הרב קורן אף מתייחס להפיכת בית המדרש לחדר כושר. "יש כאן סוגיות של מעלים בקודש ואין מורידים. להפוך ישיבה קדושה למכון כושר וחדר הלבשה? זה הרי נוגד את ההלכה. ראשי הישיבות לא מספיק צעקו על זה. אני מקווה שלפחות משהו הם עשו. אדרבה שנשמע אותם מצטרפים לקריאה נגד הצו הנפשע הזה שחוזר על עצמו".

מכשירי הכושר בישיבת עוד יוסף חי (הקול היהודי)

"אנחנו לא צריכים לפחד מאף אחד"

"אני מצפה מראשי הישיבות, שישיבת 'עוד יוסף חי' תהיה יקרה להם. ראש ישיבה זה אדם שבונה תורה, יש לו את הישיבה הפרטית שלו שבה הוא צריך לטפל, אבל גם צריך לדאוג לבניין התורה בכל ארץ ישראל. שיכאב לו גם על ישיבת עוד יוסף חי שסגורה תשעה חודשים. כל ראש ישיבה שיפעל למען חידוש מיידי של סדר לימוד התורה של ישיבת עוד יוסף חי במקומה. בישיבה הזו למדו במשך שנים וצריך להתחדש בה הלימוד כבר מחר".

בדבריו לקול היהודי מתייחס הרב קורן גם לסוגיית תורת המלך, אשר היתה צעד משמעותי בהליך סגירת בית המדרש והפסקת תקציבי המדינה לישיבה. "גם אני בדרכי, מצטט מקורות של חז"ל, תורה שבכתב ותורה שבעל פה. אני לא בודה סברות", אומר הרב קורן. "גם ספר 'תורת המלך' כפי שראיתי אותו, מיוסד על גמרות, ראשונים ואחרונים. אתם רוצים לאסור את הרמב"ם והרמב"ן, 'ספר החינוך' וה'מנחת חינוך'? לכו וחפשו אותם. יש לנו בית משפט שהורס את כל המדינה, מחרף ומגדף ומרים יד בתורת משה רבנו עליו השלום. מי שרוצה יקרא את זה בחושן משפט סימן כ"ו. בתוך הספר הזה לא נתחדשו סברות שבדו אנשים מליבם.זוהי תורת ישראל והתורה הזו צריכה להופיע במלוא עוזה ובמלוא תפארתה, ואנחנו לא צריכים לפחד מאף אחד".

תגובות (15) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד