בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בלעדי • צה"ל אוסר על חיילים לצאת רגלית מבסיס בהר הצופים

מעל פסגת הר הצופים? - בלעדי • צה"ל אוסר על חיילים לצאת רגלית מבסיס הנמצא במרחק של מטרים ספורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. "מה השדר המועבר לאזרחים?", תהה אחד החיילים בשיחה עם הקול היהודי.

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ח' סיון תשע"ב - 18:09 29/05/2012
גודל: א א א
[caption id="attachment_33736" align="alignleft" width="100%" caption=""צה"ל אוסר לצאת מהבסיס ברגל" - הנוף מהר הצופים (ויקיפדיה)"]

מעל פסגת הר הצופים? - בלעדי • צה"ל אוסר על חיילים לצאת רגלית מבסיס הנמצא במרחק של מטרים ספורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. "מה השדר המועבר לאזרחים?", תהה אחד החיילים בשיחה עם הקול היהודי.

לפני כארבע שנים עבר "מחנה שנלר" הירושלמי משכונת גאולה בה שכן מאז קום המדינה, אל בסיס עופרית שבהר הצופים.

המחנה, ששימש בשנים האחרונות כבסיס פיקוד העורף, עבר בטקס חגיגי לבסיס הממוקם סמוך לאוניברסיטת הר הצופים.

מלבד מפקדת איזור ירושלים של פיקוד העורף, בבסיס עופרית שוכנת המרפאה האיזורית של איו"ש וירושלים והוא משרת חיילים רבים.

לקול היהודי נודע כי בניגוד למחנה שנלר, ממנו יכלו החיילים לצאת באופן חופשי ולהגיע בתוך דקות למרכז ירושלים, החליטו בצה"ל לאסור על החיילים לצאת ברגל מבסיס עופרית, וזאת "מטעמי ביטחון".

בשלט שנתלה על שער הבסיס נכתב: "מטעמי ביטחון אישי אסורה ההליכה הרגלית על הציר והיא מותרת באמצעות אוטובוס ציבורי, שאטל צבאי או רכב פרטי".

\
r\n[caption id="attachment_33733" align="aligncenter" width="281" caption=""מרחק של מטרים ספורים ממתחם האוניברסיטה" - מפת האיזור, בסיס עופרית מסומן באדום"]

על אף מיקומו של הבסיס, במרחק של מטרים ספורים ממתחם אוניברסיטת הר הצופים, נאסר עליהם לצאת מהמתחם והם נאלצים להמתין לאוטובוס של חברת אגד שייקח אותם למסוף האוטובוסים של האוניברסיטה.

האוטובוס, בקו 48 א' של חברת אגד, שמסלולו ממסוף הר הצופים ועד לכניסה לבסיס -מרחק של כמה מאות מטרים, תוגבר לצורך המשימה והוא מתייצב בכל אחת מהתחנות מידי חצי שעה.

נראה כי בצה"ל החליטו לאסור על נוכחותם של חיילים בשטח השכונה, מה שדווקא יכול היה לשפר את תחושת הביטחון באזור, בין השאר לסטודנטיות באוניברסיטה הסמוכה, המוטרדות בידי ערבים מדי יום.

\
r\n[caption id="attachment_33732" align="aligncenter" width="300" caption=""אסור לצאת מהבסיס בפקודה" - שלט בבסיס עופרית"]
[caption id="attachment_33731" align="aligncenter" width="300" caption=""מטעמי בטחון אישי אסורה ההליכה" - שלט על שער בסיס עופרית"]

"מדובר במרחק של כמה דקות הליכה בתוך ירושלים, צמוד לאוניברסיטה העברית, אפילו בלי קרבה לבתים של ערבים", אמר לקול היהודי חייל שהגיע לבדיקות במרפאה ונאסר עליו לצאת ברגל מהבסיס.

"זה פשוט אבסורד שאנחנו בתור חיילים שאמורים להגן על האזרחים, לא יכולים ללכת בעיר הבירה שלנו. מה השדר שזה נותן לאזרחים?".

מדובר צה"ל טרם התקבלה תגובה. אנו נשתדל לפרסמה לכשתתקבל.

עוד בנושא:

אסור לחנות בדרום הארץ – בפקודה!
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד