בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הבעיה נובעת מכך שאנחנו משדרים שזו לא הארץ שלנו"

בראיון לקול היהודי מדגישה נדיה מטר מתנועת נשים בירוק כי הפתרון לבעיות הבטחוניות נעוץ בהחלת הריבונות היהודית על כל ארץ ישראל. "החלת הריבונות תגדע את התקוות והרצון לפגוע ביהודים"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ט סיון תשע"ד - 17:00 17/06/2014
גודל: א א א

בראיון לקול היהודי מדגישה נדיה מטר מתנועת נשים בירוק כי הפתרון לבעיות הבטחוניות נעוץ בהחלת הריבונות היהודית על כל ארץ ישראל. "החלת הריבונות תגדע את התקוות והרצון לפגוע ביהודים"

\
r\n[caption id="attachment_34718" align="aligncenter" width="300"]"ריבונות יהודית על כל יהודה ושומרון" "ריבונות יהודית על כל יהודה ושומרון"

כבר מספר שנים שתנועת נשים בירוק בראשות נדיה מטר ויהודית קצובר עוסקת בהעלאת נושא החלת הריבונות היהודית על יהודה ושומרון למודעות הציבורית.

לאחרונה החלו להישמע קולות התומכים בעניין גם במערכת הפוליטית, ובתגובה לחטיפת הנערים פרסמה אמש (שני) תנועת דרך-חיים, גילוי דעת של העומד בראשה הרב יצחק גינזבורג, שהדגיש את חשיבות המהלך והסביר כי כך נוכל לנצח את הטרור.

על רקע הדברים מסבירה נדיה מטר בראיון לקול היהודי, כיצד תשפיע ההחלטה של החלת הריבונות, על המאבק בטרור הערבי.

"במקום האשמה של הטרמפים, השאלה האחת והיחידה בנושא החטיפה היא מה ישראל צריכה לעשות כדי לגרום שלא יהיה לערבי תיאבון ואומץ אפילו לחשוב על לפגוע ביהודים", פותחת מטר, ומדגישה כי כעת הגיע נקודת שבר, אך עלינו היה להתעורר כבר מזמן.

"זה נכון שהחטיפה מזעזעת אבל לצערינו בגלל אוסלו התרגלנו שאבנים זה בסדר ויריות זה בסדר. כבר שכחנו שצריך לכעוס על כך שערבי מעז לזרוק עלינו אבן, וברור שאם היינו מטפלים באבנים בזמן לא היו חטיפות", היא מדגישה.

\
r\n[caption id="attachment_75138" align="alignleft" width="100%"]מפת ארץ ישראל (מפות ישראל) מפת ארץ ישראל (מפות ישראל)

לדבריה הפתרון נעוץ בהחלת הריבונות היהודית על כל מרחבי ארץ ישראל, דבר שיביא קץ על תקוות הערבים להקמת מדינה בארץ ישראל.

"זה מה שיגדע את התקווה של הערבים שתהיה להם מדינה", אומרת מטר. "הרי ממה כל הבעיה נובעת? מזה שאנחנו משדרים שזו לא הארץ שלנו. לכן נכנסו בנשים בירוק לנושא הזה של החלת הריבונות. צריך לצאת ממנטאליות אוסלו אשר 20 שנה מרעילה את המוחות והמדיניות של ישראל.

זכיתי לפגוש את יהודית קצובר בגירוש והבנו שאחרי הגירוש צריך לשים את הדגש על הזכות שלנו על ארץ ישראל ולא לתת לערבים להשתלט על האדמות ביהודה ושומרון. יהודית אמרה בצדק שגם אם נקים עוד כמה מאחזים עדיין צריך להיכנס לשורש הבעיה. ושורש הבעיה זה הריבונות".

"אנחנו יכולים לצעוק 20 שנה ושלושים שנה לא לשחרור מחבלים ולא להיכנע לטרור ולא ולא ולא", אומרת מטר. "אבל מה כן? וזו היתה היוזמה של יהודית ששורש העניין זה להחיל את הריבונות. ואמרו בצדק אנשים שזה לא מספיק רק להחיל ריבונות, הרי יש ריבונות רשמית בנגב ובגליל ובהר הבית, אלא כמובן צריך גם לממש אותה".

"בעז"ה כשתהיה מנהיגות שלא רק תחיל ריבונות אלא גם תממש אותה, יבינו כל העולם וגם הערבים פה בארץ שזו מדינה יהודית שמכריזה קבל עם ועולם שלא נוותר על אף שעל מארץ ישראל אלא הכל שלנו".

"כולם שואלים מה יהיה עם הערבים", אומרת מטר. "אנחנו החלטנו ב'נשים בירוק' לתת במה לכל הדעות, גם בכנסים וגם בעיתון שלנו. אני לא רוצה להיכנס לזה יותר מדי כי ברגע שבאמת נחיל את הריבונות זה יזרום בלי בעיה. לא צריך לפחד כי הם יבינו שהם צריכים לחזור לחשיבה שזו הארץ שלנו וזה יגרום לכך שלא יעזו להרים יד על יהודי.

במצב הזה יהיה גם מקום לערבים מסויימים, בתנאים של גר תושב, לחיות בתוך המדינה יהודית. האווירה תהיה אחרת וההתנהגות שלהם תהיה אחרת לגמרי. צריך להגיע למצב שאפילו לא תהיה לערבי מחשבה לגעת בנו כי עם החלת הריבונות נגדע לו את התקוות והרצון לפגוע ביהודים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד