בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הדרדרות נוספת ביחסי האמון בין צה"ל למתיישבים • וידאו

אוטובוס של החברה לפיתוח מטה בנימין הסיע שוטרים להריסת גבעת גל אריה באיתמר. מנכ"ל החברה זועם: "הטעו אותנו ואת הנהג, הודענו בעבר למשרד הבטחון כי נסרב לסייע בפעולות נגד יהודים".

  • מערכת הקול-היהודי
  • ה' כסלו תשע"ב - 11:25 01/12/2011
גודל: א א א
הרס בגל אריה (ועד מתיישבי שומרון)
הרס בגל אריה (ועד מתיישבי שומרון)

תושבים שהגיעו למחות על ההרס הבוקר בגבעת גל אריה, נדהמו לראות אוטובוס של החברה לפיתוח מטה בנימין כשהוא מוביל את השוטרים שהשתתתפו בהרס.

מתברר כי צה"ל ביקש את האוטובוס ל"פעילות מבצעית", וכך ללא ידיעת נהג האוטובוס והחל"פ, השתתפו הללו בהרס.
 

מנכ"ל החברה לפיתוח מטה בנימין, דובי דינר סיפר הבוקר לקול היהודי כי החל"פ והנהג כלל לא ידעו כי האוטובוס יוצא למשימת הרס בתי יהודים.

דינר מספר כי הזמנת האוטובוס בוצעה ממרכז הובלה בתל אביב. "הם ביקשו התייצבות בחיזמא ושחרור בחיזמא. נהג האוטובוס התייצב בחיזמא ולקחו אותו לחטמ"ר בנימין, ומשם לחטמ"ר שומרון. מחטמ"ר שומרון השוטרים יצאו למשימת ההרס באופן עצמאי. רק כשהשוטרים חזרו לאוטובוס הוא הבין שהם היו בפינוי של יהודים", אומר דינר.

דינר מספר כי חל"פ בנימין הודיעו כבר בעבר למשרד הבטחון כי הם מסרבים להשתתף בפעילות כנגד יהודים. "אנחנו הודענו בזמנו למשרד הבטחון שבכל מה שקשור לפעילות נגד יהודים, שלא יזמינו את האוטובוסים שלנו. למשל בפינוי במגרון הצלחנו להבין בין השורות שזה נגד יהודים ומנענו את השתתפות האוטובוסים שלנו" אומר דינר.

לקול היהודי נודע כי בקרב נהגי החל"פ סוערות הרוחות, והנהגים זועמים על ניצול החל"פ להרס בתי יהודים.

נזכיר כי בהרס הבתים בבת עין ב' לפני מספר שבועות השתתף אוטובוס של חל"פ שומרון. גם במקרה זה צה"ל הטעה את נהג האוטובוס שלא ידע כי הוא בדרכו לפינוי.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד