בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ניר ברקת מתכנן להקים מזבלה במקום שכונה יהודית

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מתכנן לבטל את הקמת כביש ושכונה שיחברו בין ירושלים לE1 ולהקים במקומם מזבלה עירונית. בעקבות לחץ שהופעל ירדה כרגע ההצעה מסדר היום

  • רחל בן צור
  • א' אייר תשע"ג - 14:42 11/04/2013
גודל: א א א

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מתכנן לבטל את הקמת כביש ושכונה שיחברו בין ירושלים לE1 ולהקים במקומם מזבלה עירונית. בעקבות לחץ שהופעל ירדה כרגע ההצעה מסדר היום

\
r\n[caption id="attachment_61253" align="aligncenter" width="333" caption="ניר ברקת (יח''צ)"]

בישיבה שנערכה אתמול בבוקר (ד') בוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים, הייתה אמורה לעלות לדיון תכניתו של ראש העיר, ניר ברקת, לבניית מזבלה ומדמנת עפר בשטח המכונה "שער המזרח", הנמצא בתוך שטחי ירושלים, בסמוך מאוד לגבעה הצרפתית. באופן מפתיע, הודיע אתמול יו"ר הוועדה קובי כחלון כי קיבל פנייה מראש העיר להוריד את הנושא מסדר היום.

התוכנית באה לשנות את ייעוד השטח, משטח לבנייה לשטח למזבלה עירונית, לפחות ל-25 שנים הבאות. אף כי נראה שברקת התחרט, קיים חשש שהוא יעלה את הנושא באחת הישיבות הבאות.

אריה קינג, יו"ר הקרן לאדמות הלאום, מסביר בשיחה עם הקול היהודי כי השטח נמצא בתוך שטח העיר ירושלים, במרחק של כ-200 מטרים משכונת הגבעה הצרפתית. "השטח בגודל של 550 דונם, עלול להפוך בעקבות התוכנית של ברקת להפרדה ביננו לבין הערבים, בעוד לפי התוכניות של ראשי העיר הקודמים, אורי לפוליאנסקי ואהוד אולמרט, הוא היה אמור להיות הציר המחבר את ירושלים לאיזור E1  וליצור חיבוק אורבני, שלא יהיה הפסק. בא ברקת ורוצה להפוך את הגלגל".

לדברי קינג, ברקת מנסה להעביר את התוכנית בניגוד לדעת הרוב בעירייה, "בעיריית ירושלים הרוב מתנגדים לתוכנית, חרדים, דתיים, אנשים מהמפד"ל ומישראל ביתנו."

הוא מוסיף כי לא יכולה להיות סיבה אחרת הנראית לעין להוריד את ההצעה מלבד הלחץ הפוליטי שהופעל עליו.

\
r\n[caption id="attachment_61254" align="aligncenter" width="100%" caption="עיריית ירושלים (Deror)"]

"ללא ספק, החלטת ראש העיר החדשה נובעת מהלחץ שהופעל בפוליטיקה הארצית כמו בפוליטיקה המקומית. זה מצב לא נעים לראש עיר שמעלה החלטה והיא נפסלת. הוא לא רוצה להראות כמי שלא שולט בקואלציה שלו, למרות שהמציאות בפועל היא כזאת. אין לו רוב להעביר החלטות, הקואלציה בעירייה ברובה ימנית ודתית והיום זה בא לידי ביטוי".

בנתיים פנו חברי מועצה נוספים שחברים גם בוועדת תכנון ובנייה בבקשה להוריד את ההצעה גם מהוועדה המחוזית. "חברי מועצה כמו עו"ד גידי הרשקוביץ, עו"ד אלישע פלג וסגן ראש העיר יצחק פינדרוס מיהדות התורה פנו גם לוועדה המרכזית וגם היא הורידה את הנושא מסדר היום בדיון שהיה אמור להתקיים בעוד שבועיים", אומר קינג.

קינג סבור כי ההצעה נובעת מהאג'נדה של ראש העיר. "אני לא רואה סיבה הגיונית אחרת לתוכנית הזו, היא לא מונעת משיקולים אמיתיים. יש אלטרנטיבות במקומות אחרים להקים מזבלה ואת זה אמרו לנו גורמים מקצועיים שהניחו בפנינו חלופות. ההצעה הזאת מתאימה מאוד למדיניות של ברקת כפי נחשפה לפני מספר חודשים, כשהוא צוטט ואף אישר את הציטוט ואמר שהוא תומך בהעברת שכונות בירושלים לרשות הפלסטינית. מי שמדבר ככה לא רואה עתיד לE1".

במחשבה לעתיד אומר קינג כי היום העבודה היא לקדם מחדש את תוכניות הבנייה ובכך לשים סוף לסיפור, "צריך להפעיל לחץ ולנסות לשכנע  לקדם שוב את תוכניות הבנייה הישנות של לפוליאנסקי. כיום האוזניים יותר קשובות בעירייה ובממשלה לנושא הזה. זה לא סוף פסוק אלא רק אתנחתא.  תאורטית, ראש העיר יכול להעלות את ההצעה מחדש כבר בשבוע הבא".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד