בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ראש מועצת השומרון: "להשתמש באוטובוסים מההתיישבות להריסה זו שערוריה"

תושבי מעלה רחבעם נדהמו לגלות כי חלק מכוחות ההרס הגיעו ליישובם באוטובוסים של מועצת השומרון והר חברון. גרשון מסיקה תקף את התנהלות משרד הבטחון שהזמין את האוטובוסים לצורך פעילות מבצעית כביכול: "דרכי הרמייה שמשתמשים בהם לצורך ביצוע ההריסה הם חטא על פשע".

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' אדר תשע"ג - 16:38 13/02/2013
גודל: א א א
אוטובוס של חל"פ שומרון בפינוי במעלה רחבעם (ועד מתיישבי יהודה)
אוטובוס של חל"פ שומרון בפינוי במעלה רחבעם (ועד מתיישבי יהודה)

עוד בנושא:
כוחות ההרס הגיעו באוטובוסים של גוש עציון. גולדשטיין: לא ידעתי
האוטובוסים שהסיעו את השוטרים לבת עין של חל"פ שומרון
הדרדרות נוספת ביחסי האמון בין צה"ל למתיישבים • וידאו
המחאה מתרחבת – כתובות רוססו על אוטובוס של חל"פ גוש עציון
רמת מגרון: אוטובוס של החברה לפיתוח מטה בנימין הסיע את הכוחות למשימת ההרס
"איך גרמו לי, איש של ארץ ישראל, דבר כזה"

שוב משתמשים בצה"ל באוטובוסים של החברות לפיתוח ביו"ש למסעות ההרס. פעילים שהגיעו הבוקר לישוב מעלה רחבעם בגוש עציון נדהמו לגלות כי השוטרים לובשי השחורים הגיעו למקום באוטובוסים של החברה לפיתוח שומרון והחברה לפיתוח הר חברון. 

בירור הקול היהודי העלה כי נהגי האוטובוס לא ידעו על המשימה בה הם עומדים ליטול חלק, ונאמר להם כי הם נוסעים לפעילות מבצעית.

מדובר בדבר שבשגרה כיון שרבים מנהגי האוטובוס עובדים עם ויזה צבאית ומסיעים את כוחות צה"ל ומג"ב למשימות שונות. נהג האוטובוס של החברה לפיתוח שומרון סיפר כי לאחר מספר ימים בהם הסיע את כוחות צה"ל, הוא התבקש אתמול להסיע כוחות מג"ב לפעילות מבצעית.

הנהג הסיע את השוטרים לאיזור נוקדים ופרק אותם במקום. רק לאחר שהבחין בטרקטורים הנוסעים בעקבות כוחות המשטרה, החל הנהג לחשוד כי מדובר במשימה כנגד יהודים.

בעקבות הדברים מבהירים במועצה האיזורית שומרון כי הם רואים את האירוע בחומרה וכי הם יפעלו להפסקת התופעה. "מכיון שלפני מספר שנים התרחש אירוע דומה אנחנו נפעל בצורה ברורה אל מול כלל הגורמים כדי לחדד להם שאנחנו לא שותפים בגירוש יהודים בשום צורה", נמסר לקול היהודי מהמועצה .

ראש המועצה האיזורית גרשון מסיקה תקף בחריפות את משרד הבטחון. "הרס בתי יהודים בארץ ישראל הוא פשע, ודרכי הרמייה שמשתמשים בהם לצורך ביצוע ההריסה הם חטא על פשע", נמסר ממסיקה לקול היהודי. "להזמין אוטובוסים מחברות לפיתוח ביהודה ושומרון לפעילות מבצעית כביכול, בויזה צבאית, ולשלוח אותם להסיע כוחות להריסה זה לא פחות משערורייה".

בעבר השתתפו אוטובוסים של החברות לפיתוח שומרון בנימין וגוש עציון במספר מקרי הרס בתים של יהודים, בין השאר בגבעת עלי עין בשילה, בבת עין, במצפה אביחי בקרית ארבע, בגבעת גל אריה באיתמר וברמת מגרון.

בכל המקרים הכוחות שיקרו לנהגים לגבי מטרת הנסיעה והם גילו אותה רק לאחר שפרקו את השוטרים. אחד הנהגים שבדיעבד הסתבר לו כי היה שותף להרס גבעת גל אריה שהוקמה לזכר בני משפחת פוגל אף התראיין לקול היהודי וסיפר על התחושה הקשה.
 

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד