בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצ'ק המפתיע מנהג הטרקטור

תושב יצהר שביתו הוחרב התפלא לקבל צ'ק מנהג הטרקטור שהחריב את הבית. "איימו עלי", מספר הנהג בשיחה עם הקול היהודי, "זה היה היום הכי קשה בחיים שלי"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' כסלו תשע"ה - 22:00 25/11/2014
גודל: א א א
צילום ארכיון (מעוז אסתר)
צילום ארכיון (מעוז אסתר)

גל ההרס ששטף את יצהר לפני כשמונה חודשים כבר ירד מהכותרות, אבל עבור המשפחות שבתיהם הוחרבו מדובר במכה מתמשכת. אחד מבעלי הבתים הוא אליהו דרעי, שביתו בשכונת להב"ה הוחרב במהלך הבנייה.

התושבים שבתיהם נהרסו עדיין אוספים תרומות במטרה לשקם את ההריסות, אך מקור תרומה כמו שהגיע לדרעי, הוא לא העלה על דעתו.

דרך גורם שלישי הגיע אליו לאחרונה צ'ק על סך 2,800 ₪. הצ'ק הגיע מלא אחר מאשר הטרקטוריסט שהחריב את הבית. מי שהעביר את הצ'ק מסר את התנצלותו של הטרקטוריסט, אשר סיפר כי ביצע את ההרס בלב כבד בשל איומי קציני המנהל האזרחי שהובילו אותו ליצהר, בעוד הוא חשב כי הוא אמור להגיע לכפר ערבי.

בשיחה עם הקול היהודי סיפר נהג הטרקטור על הסיטואציה אליה נקלע ועל תחושותיו בעקבות ההרס, תחושות שהביאו אותו למחווה סימלית של החזרת הסכום שהרוויח באותו לילה.

"באותו ערב היה לי לילה קשה מאוד. גם כשאבא שלי נפטר לא כאב לי ככה", פתח נהג הטרקטור, שביקש לשמור על עילום שם, את סיפורו. "פגשתי את הכוחות בצומת גבעת הראל וחשבתי שאנחנו יוצאים לכפר ערבי או משהו, אבל אחרי נסיעה הם פתאום עצרו בכניסה ליצהר. אמרתי לקצין של המינהל האזרחי: אם זה ליצהר אני לא יורד מהמוביל. יש חבר'ה מיצהר שאני עובד איתם ואני נגד להרוס להם אז מה פתאום שאעשה את זה? אבל הוא איים עלי ואמר לי שאני חייב לרדת אחרת יחייבו אותי בכל ההוצאות שלהם. הוא אמר לי אדוני תרד מיד ותניע", מתאר הנהג את הסיטואציה הלא פשוטה, באישון לילה כאשר מאות שוטרים סביבו.

בית משפחת דרעי לאחר ההרס (דובר יצהר)

לדבריו, התואמים את עדויות התושבים שהיו במקום, הוא ניסה לגרום לנזק מועט ככל האפשר. "כשהגעתי לבית לקחתי את הבלות של הטיט שהיו ליד הבית ושמתי אותן בצד שלא יפגעו. ניסיתי כמה שפחות להרוס אבל הקצין הכריח אותי להמשיך להיכנס ולגמור את ההרס". תושבים תיארו בפני הקול היהודי כי אכן הבחינו בטרקטור המדובר כשהוא הורס חצי מהבית, יוצא מהמקום, וחוזר להשלים את ההריסה לאחר מספר רגעים. גם יציקת הבית לא נהרסה, דבר חריג במקרים שכאלו.

"אני מדבר איתך עם דמעות בעיניים", אומר הנהג כשהוא חוזר לסיטואציה הקשה. "בחיים שלי לא היה לי רע כמו באותו ערב, ומיד אחר כך הלכתי לרב שלנו ואמרתי לו שאני רוצה להעביר את הסכום שהרווחתי באותו הערב ולפצות את בעל הבית שנהרס. אני מצטער מאוד על מה שקרה", הוא מוסיף. "אני נגד שיהרסו למתנחלים. זו אדמה שלנו, וכל מי שחושב אחרת שילך להיסטוריה הנכונה והמדוייקת והקדושה שלנו ויקרא שזה שלנו זה לא של אף פלסטיני".

"אני לא עובד איתכם כי אתם הורסים בתים למתנחלים"

נהג הטרקטור מספר כי מאז האירוע הוא לא עובד עם המינהל האזרחי ומשרד הביטחון. "אמרתי להם, אני לא עובד אתכם כי אתם הורסים למתנחלים שאני מזדהה איתם. הם מנסים מדי פעם לפנות שאני אבוא לעבודות בשבילם אבל אמרתי להם בשום אופן - אם זה נגד המתנחלים אל תסתכלו עלי בכלל".

יש לציין כי בעבר התראיין לקול היהודי נהג של החברה לפיתוח מטה בנימין שהשתתף ללא ידיעתו בהרס גבעת גל אריה שהוקמה לזכר בני משפחת פוגל סמוך לאיתמר. הנהג הסיע שוטרי מג"ב והוריד אותם סמוך לכפר עוורתא מתוך מחשבה כי הם נכנסים לפעילות בכפר. רק כשחזרו לאוטובוס הבין כי עסקו בפעילות אחרת לחלוטין והחריבו בתי יהודים. הנהג תיאר את מצב רוחו הקשה כאשר הבין לאיזה משימה סופח בידי כוחות הביטחון בהם נתן את אמונו.

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד