בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב טלבי הי"ד - חלל פעולת איבה

לאחר שלוש שנות מאבק משפטי וציבורי הוכר הרב משה טלבי הי"ד שנרצח סמוך לרבבה כחלל פעולות איבה. תחילה טענה המשטרה כי התאבד, וזאת לאור חקירה מהירה ורשלנית במיוחד

  • ד' סיון תשע"ד - 17:14 02/06/2014
גודל: א א א
הרב משה טלבי הי"ד (באדיבות המשפחה)
הרב משה טלבי הי"ד (באדיבות המשפחה)

לפני שלוש שנים נמצא הרב משה טלבי הי"ד מחיספין, כשהוא ירוי וללא רוח חיים בכניסה לישוב רבבה שבשומרון בעת שהיה בדרכו לביקור אצל ביתו ונכדיו.

בתוך זמן קצר הודיעו קציני מחוז ש"י כי הרב טלבי התאבד, וזאת בטרם נבדקה הזירה ביסודיות, ובהעדר כל ממצאים התומכים בטענה החמורה.

רק מאבקם של בני המשפחה, הן במישור הציבורי והן המשפטי, הביא להחלטה רשמית על הכרה ברב טלבי כחלל פעולת איבה. המשפחה שכרה מומחים באופן פרטי אשר גילו ממצאים רבים שנעלמו מעיני חוקרי המשטרה. הסתבר כי בזירה נורו מספר כדורים, התגלו דגימות d.n.a של אדם נוסף על האקדח ועוד.

האירוע התרחש בתקופה בה החלו מקרים רבים של שוד רכב באזור בידי ערבים, אך למרות זאת חיפשה המשטרה דרך קלה ומהירה לסגור את התיק ולהשתיק את הרצח, על אף הפגיעה הקשה בבני המשפחה.

בעקבות המאבק הממושך קיבלה לאחרונה המשפחה מסמך רשמי המכיר ברב טלבי כחלל פעולת איבה, וזאת לאחר אישור שהתקבל מפרקליט המדינה שי ניצן.

יש לציין כי בתיק רצח נטע שורק הי"ד התנהלה המשטרה בצורה דומה כאשר קבעה כי שורק, אשר גופתה נמצאה סמוך למנזר בית ג'מאל בבית שמש, התאבדה. רק כעבור זמן רב נעצרו ערבים מאזור גוש עציון אשר הודו ברציחתה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד