בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתב אישום לרוצחי אבי בן ציון

הפרקליטות הגישה היום (ג') כתב אישום נגד רוצחי בן ציון הי"ד, אך לא הוזכר באישום זכר למניע לאומני. "כעת ברור לכולם כי נסיבות הרצח הינם לאומניות – אנו קוראים לרשויות לעשות את הברור מאליו ולהכיר ברצח כלאומני", אומרת האלמנה

  • יח"צ
  • ט"ו טבת תשע"ה - 18:00 06/01/2015
גודל: א א א
אבי בן ציון היד (באדיבות המשפחה)
אבי בן ציון היד (באדיבות המשפחה)

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט הצבאי בסלאם כנגד רוצחי אברהם בן ציון הי"ד שנרצח בצומת אלון בט' בכסלו השנה.

כתב האישום מייחס לנאשמים אמיר ג'ואד חאמד בני ג'אבר, נדבר אשרף בסאם עבד אלחמיד אבו כתאב ומוחמד באסם טאהר בני גאמע, שלושתם צעירים מהכפר עקרבא בשומרון, עבירות של גרימת מוות בכוונה, שוד תוך כדי שימוש בכח, הפקרה לאחר פגיעה שיבוש הליכי משפט, וכן מסחר ברכב ובחלקים גנובים.

מעובדות כתב האישום עולה כי השלושה יצאו מביתם במטרה לשדוד רכב של יהודי בכביש, על ידי כך שיתנו מכה בחלקו האחורי של הרכב, בתקווה שבעקבות התאונה בעל הרכב ייצא מן הרכב ואז שניים מן הנאשמים יכנסו לרכבו וישדדו אותו.

מיד לאחר יציאתם מהכפר זיהו השלושה את המנוח כאשר הוא נוהג ברכבו. הנאשמים נסעו בעקבות בן ציון הי"ד עד לצומת אלון, שם בהתאם לתכנון התנגשו קלות ברכבו. אבי הי"ד יצא מרכבו, ניגש לרכבם של הנאשמים לחץ את ידו של אחד מהם ושוחח עמו. באותה העת יצא אחד מהנאשמים מהרכב כשבידו תרסיס גז מדמיע והתיז את התרסיס לעבר עיניו של אבי. מיד לאחר מכן, נכנס אחד מהנאשמים לרכבו של אבי, נסע מספר מטרים וביצע פניית פרסה. במקביל ביצעו הנאשמים האחרים פניית פרסה באמצעות רכבם, במהלך ביצוע פניית הפרסה פגעו הנאשמים במנוח הפילוהו לארץ ועלו על גופו, נסעו לאחור ונמלטו מהמקום.

עוד עולה מעובדות כתב האישום כי הנאשמים הבחינו באבי הי"ד כשהוא שרוע על הכביש ועל אף זאת נמלטו. כתב האישום ממשיך ומגולל כיצד השלושה החביאו את רכבם במטע זיתים, כיצד ניתקו את מכשירי האיתורן מרכבו של המנוח וכן כיצד סחרו בחלקי הרכב.

לאחר מכן, משפחתו של אבי בן ציון הי"ד הכריזה כי היא פותחת במאבק להכיר ברצח של אבי כרצח על רקע לאומני. נציין כי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הצטרפו לפני מספר ימים למאבק המשפחה ואף שיגרו מכתב דחוף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ובו דרישה להכרה ברצח כלאומני.

אלמנתו של אבי, ניבה בן ציון מסרה היום לאחר הגשת כתב האישום כי "בשבועות האחרונים אנו זועקים את זעקתו של אבי. היום קיבלנו חיזוק כי אבי נשדד כי הוא ישראלי ויהודי ונרצח כי הוא ישראלי ויהודי. בכתב האישום רואים כי המחבלים לא חיפשו כל רכב, אלא דווקא רכב ישראלי במקום בו נוסעים יהודים, כעת ברור לכולם כי נסיבות הרצח הינם לאומניות – אנו קוראים לרשויות לעשות את הברור מאליו ולהכיר ברצח כרצח ממניע לאומני. אנו מודים למשטרה, לפרקליטות ולגורמי הביטחון על תפיסתם המהירה של הרוצחים ועל הגשת כתב האישום".

"הפרקליטות הצבאית קבעה באופן חד וברור כי נסיבות הרצחו של המנוח הינם נסיבות לאומניות", מסר עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת בן ציון בהלכים השונים. "לטענתנו קביעה זו עומדת בדרישת המחוקק להגדרת האירוע כאירוע לאומני. כמו כן, כתב האישום החמור שהוגש היום הכולל עבירה מהרף העליון ביותר של העבירות, ויש בו ביטוי וחיזוק ברור לטענות המשפחה עד עתה".

עוד הוסיף עו"ד ניזרי ואמר, כי "ככלל בעבירות שעונשם מעל עשר שנות מאסר, לא מופיע מניע לאומני. הנסיבות הלאומניות בכתב האישום יש בהם אמירה ברורה המגדירה את האירוע כלאומני ועל כך אנו מברכים כמו גם על ההחלטה לכתב האישום החמור ביותר כפי שהוגש. זה המקום להוסיף כי אנו מצפים מהרשויות להתנהג בהתאם לאמור בכתב האישום".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד