בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטרים ימנעו מאירועים מסוכנים מחשש למעצר?

עו"ד דינו של השוטר החשוד בהרג המתפרע הבדואי ברהט, מותח ביקורת על התנהלות מח"ש, מתאר את הסכנה אליה נקלעו השוטרים ומסביר את ההשלכות הקשות של חקירת השוטר. "רעידת אדמה עבור כל שוטר במדים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ז שבט תשע"ה - 21:05 16/02/2015
גודל: א א א
שוטרים במגננה (חטיבת דובר המשטרה)
שוטרים במגננה (חטיבת דובר המשטרה)

מחר צפוי להשתחרר ממעצרו השוטר החשוד בירי לעבר מתפרע בדואי ברהט לפני כחודש. בשיחה עם הקול היהודי, מדגיש עורך דינו ארז אבוהב, כי במהלך האירוע נפצע השוטר בעינו ובחלקי גוף נוספים. "כשביעים איש הקיפו את ארבעת השוטרים ותקפו אותם באלות, ברזלים וביידוי אבנים עד שהגיעה למקום ניידת חילוץ עם כלי נשק ארוכים ואלו נאלצו לירות באוויר כדי לחלץ אותם", מתאר עו"ד אבוהב. "היו בסכנת חיים ממשית", הוא מדגיש.

מעצרו של השוטר עוד בטרם הגיעו תוצאות הבדיקות מהמכון הפתולוגי וטרם הוברר מאיזו סיבה נהרג הצעיר הבדואי סמי אל ג'אער, מעוררות אצל עו"ד אבוהב תמיהות קשות על התנהלות מח"ש בפרשה. "חודש ימים אחרי אירוע בו הייתה סכנה לחייו, הוא נפצע ונאלץ לשלוף נשק יחד עם שוטרים נוספים, מבלי שעדין יש אינדיקציה ולו ראשונית בלבד ממה נהרג המנוח, אין צורך להחזיק אדם במעצר. שמו אותו בחדר החקירות במשך 16 שעות ברציפות, מנעו ממנו שינה ואכילה וכל זה כשהוא נמצא תחת איומים. הרצון של מח"ש לשאוב ממנו גרסה כזו או אחרת שתתאים לממצאים הראשונים, הוא דבר שאינו הגון".

הניידת שהותקפה בידי בדואים ברהט

"התנהלות מח"ש צריכה להוות רעידת אדמה עבור כל שוטר במדים"

"ההתנהגות של המשטרה ומח"ש צריכה להוות רעידת אדמה עבור כל שוטר במדים במדינת ישראל", אומר עו"ד אבוהב בהחלטיות. "לא יעלה על הדעת ששוטר שיעשה את המשימה שלו, יחוש סכנה ויפעל כפי שלימדו אותו שנים ארוכות, במח"ש יתייחסו אליו בצורה שכזו. מה יגידו מחר השוטרים האחרים? שהם מפחדים להגיע למקומות מסוכנים שמא ייעצרו וייחקרו אחר כך? מה המסר שרוצים להעביר לשוטרים בשטח?", הוא תמה.

"אני לא רוצה להעלות על דעתי ששוטר שמחיוב לבצע את המשימה שלו מתלבט האם הוא עושה אותה או שמה הוא לא מבצע אותה מחשש שמח"ש יחקרו אותו כחשוד". עו"ד אבוהב מציין, כי מאז מעצרו של השוטר התקשרו עליו עשרות שוטרים בפחד. "הם תומכים בו, אבל רוצים לדעת מה עלול לקרות להם במידה ויקלעו למצב שכזה. צריך להבין, לחקירה כזו באזהרה יש השלכה רוחבית מאוד גדולה".

חילוץ השוטרים מהליץ' ההמוני ברהט:

לטעמו של עו"ד אבוהב, היה ניתן להסתפק בתחקיר רגיל ובמינוי קצין בודק כפי שמתנהלים מקרים מהסוג הזה. "גם אם מחליטים שצריך לחקור אותו, אין צורך במעצר. הרצון של מח"ש להפוך את האירוע לחשד כלפיו, זו הפניית עורף. הפקרות שלו ושל המשפחה שלו. אני לא יודע מה המניע של מח"ש, הם טפסו על עץ גבוה מידי ולא מצליחים לרדת ממנו".

מחר צפוי השוטר להשתחרר ממעצרו לתנאים מגבילים במעצר בית, אולם עדין לא נגמרה הסאגה המכאיבה. מלבד האיום בהגשת כתב אישום המרחפת על ראשו, בחוץ אורבות לו סכנות לא מעטות. "קיים מידע שרוצים לפגוע בו. על פי הגדרות המשטרה הוא מוגדר תחת איומים ברמה הגבוה ביותר. המשטרה הציבה לו סל אבטחה מלא, הילדים שלו מאוימים, הבית מלא מצלמות, ויש אבטחה צמודה לבני המשפחה", מסיים אבוהב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד