בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוצח דני גונן - שוחרר בעבר מהכלא

כעת הותר לפרסום כי מי שרצח את דני גונן הי"ד לפני כחודש, הוא ערבי כבן 30 מקלנדיה שבשנה האחרונה הספיק לבצע שישה פיגוע ירי לאחר ששוחרר מתקופת מאסר בכלא

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח תמוז תשע"ה - 13:11 15/07/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בגוש טלמונים (מתניה אהרונוביץ, סוכנות תצפית)
זירת הפיגוע בגוש טלמונים (מתניה אהרונוביץ, סוכנות תצפית)

מחמד אבו שאהין, ערבי כבן 30 מהכפר קלנדיה שבבנימין, הוא החשוד בביצוע פיגוע הירי בעין בובין שבמערב בנימין בתחילת החודש, בו נרצח דני גונן הי"ד וחברו נפצע באורח בינוני. כך הותר כעת (רביעי) לפרסום.

אבו שאהין נכלא בעבר למשך כשנה וחצי לאחר שהורשע בתכנון פיגועי ירי ודקירה, ושוחרר בכסלו התשס"ט. בשנה האחרונה הספיק אבו שאהין לבצע שישה פיגועי ירי שונים, ביניהם פיגוע בו נפצע חייל צה"ל בא-ראם שבאזור ירושלים. כיום הוא מקבל משכורת מהרשות "הפלסטינית".

הרכב שנפגע בעין בובין (תקשורת שב"כ)

בחקירתו הודה במיוחס לו. כמו כן, במהלך החקירה נתפסו אמצעי לחימה רבים, בהם כלי נשק ששימשו לביצוע פיגועים. יחד איתו נערו עוד ארבעה מחבלים נוספים.

אסאמה אסעד מקלנדיה, גם הוא נכלא בעבר בישראל בגין סחר באמל"ח והתפרעויות בהם השליך אבנים ויידה בקבוקי תבערה, אך שוחרר במסגרת חלקה השני של עסקת שליט. חלקו בפיגוע היה שהסתיר את האקדח ששימש את אבו שאהין בביצוע הפיגועים השונים, ובדיעבר אף היה מודע למעורבותו של אבו שאבין ברצח דני גונן הי"ד. גם מחמד עדואן מקלנדיה נעצר בפרשה בגין הסתרת אקדח ששימש לביצוע פיגועים.

אמג'ד עדואן, גם הוא מהכפר קלנדיה, נכלא בעבר מספר פעמים בגין סחר באמל"ח. טרם מעצרו, הספיק לתכנן פיגוע ירי ופיגוע מטען וכן סיפק תחמושת לאבו שאהין ושימש כתצפיתן במספר פיגועי ירי. אשרף עמאר מקלנדיה עלה כמי שיצא עם אבו שאהין לבצע פיגוע דומה לזה שהתרחש בעין בבוין אך לבסוף לא מומש.

כוחות הבטחון בזירת הפיגוע (מתניה אהרונוביץ', סוכנות תצפית)

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד