בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתבי אישום נגד מחבלים

כתבי אישום הוגשו נגד מבצע הפיגוע בגן שמואל ומתכנן הפיגוע בשער האריות

  • חיים כהנא
  • י"ט חשון תשע"ו - 15:34 01/11/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בגן שמואל (מדא)
זירת הפיגוע בגן שמואל (מדא)

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) למחבל שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בגן שמואל סמוך לחדרה לפני כשלושה שבועות, בו נפצעו ארבעה.

עלאא ראיד זיוד, בעל תעודת זהות כחולה מאום אל פאחם שעבד בחברת טבע מואשם בניסיון לרצח ממניע גזעני והחזקת סכין.

על פי כתב האישום, זיוד הסתובב בתחילה ברחובות חדרה כשהוא מחפש קורבנות לביצוע הפיגוע. לבסוף יצא מהעיר והגיע לצומת גן שמואל שם ראה חיילים. הוא הגביר מהירות ודרס חיילת וחייל שנזרקו לתעלה הסמוכה מעבר לגדר ההפרדה.

בשלב זה שלף זיוד סכין מהרכב וניגש לצעירה שישבה בתחנה והחל לדקור אותה. היא נמלטה וזיוד חזר לתחנה למקום בו שכבה החיילת וחיפש את נשקה. כשלא מצא נשק דקר אותה בפניה.

אדם נוסף שהגיע למקום וירד מהרכב בכדי לסייע לצעירה שנדקרה, הותקף גם הוא בידי המחבל ונאבק עימו. במהלך המאבק הוא נפצע בירך ובידו השמאלית. אזרחים נוספים שהגיעו למקום הצליחו להשתלט על המחבל עד להגעת המשטרה.

נזכיר, כי בערוץ 10 פורסם בזמנו כי למחבל יש חברה יהודייה וכי היא טענה לגביו שהוא לא היה מסוגל לבצע את הפיגוע דבר המוכיח לטענתה כי כלל לא מדובר בפיגוע.

| כתב אישום נגד מתכנן הפיגוע בשער האריות

היום פורסם כי ערבי שסייע למבצע הפיגוע בעיר העתיקה בשבת חול המועד סוכות, בו נרצחו אהרון בנט והרב נחמיה לביא, נעצר. על פי החשד,עבד אל עזוז מרעי, סטודנט מאבו דיס, דרבן את המחבל מוהנד שפיק מכפר סודרא לתכנן ולבצע את הפיגוע, נתן לו סכין והוביל אותו למקום.

על פי פרטי החקירה, עבד העביר את שפיק לתוך ירושלים באופן לא חוקי באותו היום. השניים ניסו להיכנס להר הבית משני שערים אך לא הורשו כי לא הסכימו להציג תעודות, דבר המעלה תמיהה מדוע השניים לא נעצרו על ידי השוטרים בפתח ההר.

עבד חשוד כי דרבן בשלב זה את שפיק לבצע פיגוע בגלל שלא ניתן לו לעלות להר הבית והוא אף רכש עבורו סכין בחמישים שקלים והורה לו איך לבצע את הפיגוע.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד