בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בכלא הצבאי מתעמרים באלעד סלע

מקורביו של החייל אלעד סלע שמסר מידע לחבריו על פעולות צה"ל והמשטרה נגדם, טוענים כי מפקד כלא 4 מתנכל לו ואף העלים טופס בקשה שהגיש, וזאת בכדי לסכל יציאתו לחופשה. בעקבות כך הוגשה קבילה כנגד הקצין

  • יח"צ
  • כ"ב שבט תשע"ו - 11:31 01/02/2016
גודל: א א א
אלעד סלע (TPS)
אלעד סלע (TPS)

מקורבי החייל אלעד סלע טוענים כי מפקד כלא 4 סא"ל חגי קנטרוביץ והנהלת הכלא מתנכלים לו ללא סיבה, ואף העלימו טופס בקשה שהגיש, וזאת בכדי לסכל יציאתו לחופשה אותה המליצה נשיאת בית הדין הצבאי לתת לו בשל צרכים הומניטריים.

בסוף השבוע האחרון, לאחר שההתנהלות הבעייתית הגיעה לשיא, הגישו סלע ורעייתו קבילה כנגד הקצין והנהלת הכלא, לנציב קבילות החיילים, וכעת הם מקווים כי הקצין יטופל.

סלע, אשר הורשע במסירת ידיעות לתושבי בת עין על פעילות כוחות צה"ל והמשטרה נגדם, נידון לאחרונה ל-45 חודשים מאסר.

בשל מצבו המשפחתי המיוחד, היותו נשוי ואב לשני ילדים אשר אחד מהם נולד שבועיים קודם למעצרו, וכן מצב קריטי בו נמצא קרוב משפחתו, הגיש סלע מספר בקשות ליציאה לחופשה מטעמים הומניטריים, דבר המקובל בכלא, ומאושר בדרך כלל, במיוחד לאחר מתן גזר דין.

אולם בקשותיו נדחו שוב ושוב בידי הדרגים הגבוהים של הכלא ללא נימוק, על אף שבית הדין הורה להנהלת הכלא לנמק את הדחייה. לדברי מקורביו מדובר בהתנכלות על רקע דעותיו ואורח חייו הדתי.

לאחר שלאחרונה, גם בגזר הדין, וגם בדיון בוועדה בעניינו, המליצה נשיאת בית הדין על מתן חופשה לסלע, הוא החליט להגיש בקשה נוספת, אולם זו "נעלמה".

סלע הגיש את הבקשה לתיבה מיוחדת הנמצאת באגף ומגובה במצלמות אבטחה ייעודיות. לאחר מספר שעות נאמר לו בידי קצינים זוטרים כי הם אישרו את הבקשה והיא הועברה לאישור וטיפול הדרגים הגבוהים, אולם למחרת נאמר לו לפתע כי כלל לא הגיש בקשה וכי לא ידוע על מה מדובר.

להערכת מקורביו, מפקד הכלא העלים את הבקשה בכדי לסכל את האפשרות שסלע יצא לחופשה. בימים הקרובים עתיד סלע לעבור למשמורת שב"ס, לאחר שוועדה מיוחדת הורתה על מעברו לכלא אזרחי כמקובל במקרים בהם נידונים חיילים למאסר של תקופה של למעלה משנה.

"אנו חשים כי נעשה כאן עוול אישי לחייל ע"י המפקדים והממונים עליהם, וזאת על רקע דעותיו הפוליטיות ואורח חייו הדתי, זאת לאור העובדה שאסירים אחרים קיבלו חופשה חריגה", נכתב בקבילה שהוגשה. "בנוסף על כך, הנאמר בוועדה והבקשות של נשיאת בית הדין אינן מיושמות הלכה למעשה, ואנו רואים בכך זלזול בכבודה ובמערכת המשפט".

"אנו מבקשים כי האירועים האלו יחקרו באופן מיידי וימצא הגוף או האדם אשר רוצה להתנכל לאלעד ולמשפחתו באופן סדרתי. נוסיף ונבקש שלאור ההתנכלויות מהתקופה האחרונה אנו מבקשים כי הנציב יבחן את הבקשה ליציאה לחופשה".

בנוסף הוגשה בקשה לעיכוב מעברו של סלע לכלא אזרחי עד לבירור הקבילה, וסיום הטיפול בא, וזאת כדי לאפשר את היציאה לחופשה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את סלע מסר בתגובה: "החייל הגיש קבילה נגד מפקד בית הסוהר, זאת לאחר שהגיש בקשה לחופשה בשל נסיבות חריגות, בהמלצת בית הדין בפני מפקד בית הסוהר. אלא שמפקד בית הסוהר מתנהל בצורה לא ראויה, לא מנמק את החלטותיו למרות החלטות בית הדין, ולאחר שהחייל פונה פעם אחר פעם ולא נענה, ומתנהלת התנהלות לקויה בתוככי הכלא, נאלץ החייל להגיש קבילה. אני מקווה שנציב קבילות חיילים יקבל את הקבילה, ינזוף במפקד בית הכלא ויורה על הוצאת החייל לחופשה".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד