בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גיוס חברים ל"לוחמים לשלום" בחסות העירייה

ארגון השמאל הקיצוני יקיים הערב אירוע הכרות במוסד המתוקצב על ידי עיריית ירושלים

  • כ' אדר תשע"ו - 17:11 29/02/2016
גודל: א א א

ארגון השמאל הקיצוני 'לוחמים לשלום' יקיים הערב בירושלים אירוע היכרות במטרה להרחיב את מעגל החברים בו.

האירוע יתקיים באולם שנקרא "גלריית ברבור" בשכונת נחלאות בירושלים, אולם שנמצא בבעלות העירייה. לטענת פעיל הימין שי גליק, בירור שהוא קיים העלה כי הארגון האנרכיסטי לא משלם עבור שכירות האולם, כך שלמעשה האירוע יתקיים במימון העירייה.

'לוחמים לשלום' הוא ארגון שמאל קיצוני - "תנועת שלום אקטיביסטית דו לאומית, ישראלית - פלסטינית" - זוהי הגדרת הארגון. ביסוד פעילותה של התנועה, עומדת ההשוואה בין הטרור שמפעילים הערבים כנגד היהודים במדינת ישראל לבין חיילי צה"ל שנלחמים באויב הערבי. כך נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון: "התנועה הוקמה במשותף על ידי לוחמים לשעבר, פלסטינים וישראלים, אשר לקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזורינו: הישראלים כחיילים בצבא הישראלי והפלסטינים כחלק מן המאבק האלים לחירות הפלסטינית".

פעילויות רבות של הארגון הקיצוני בעבר ובהווה התאפיינו בהשוואה בין הטרור הערבי ללחימה בצה"ל, כשפעילות למען משפחות מחבלים שנהרגו מאש צה"ל חוזרת על עצמה באופנים שונים. הארגון מורכב מקבוצות של יהודים וערבים, כשכל קבוצה מורכבת מיהודים תושבי אחת מערי המדינה וערבים מעיר ערבית: תל אביב - קלקיליה ועוד.

באירוע הערב מבקשים בארגון לחזק את 'הקבוצה הירושלמית'. מנחי הערב יהיו יהודי וערבי שיציגו את פעילותם כל אחד מהזווית שלו.

במכתב לראש העיר ניר ברקת כתבו חברי ארגון 'בצלמו' יהודה פואה ושי גליק: "לא הגיוני שבימים אלו, מרחק קילומטר ממקום האירוע אשר במימונך, חיילי ושוטרי צה"ל ימותו, יפצעו ויחרפו נפשם מול אוייבינו צמאי הדם ועיריית ירושלים תממן ותארח ערב אשר משווה את חיילי צה"ל למחבלים. אין מדובר בחופש הביטוי אלא בחופש המימון. ברי לכך שארגון להב'ה גם היה מסורב לעשות במקום כזה ערב".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים אינה בעלת הגלריה כפי שנטען. העירייה מקצה שטחים למבני תרבות, בתי כנסת, תנועות נוער, וגופים נוספים רבים. העירייה אינה אחראית בשום צורה על פעילות הגלריה או על התכנים המוצגים בה".

"גלריה ברבור כמו עשרות מוסדות וארגונים נוספים בירושלים מקבלת תמיכה על בסיס קריטריונים מקצועיים למוסדות המוכרים כמקצועיים על-ידי משרד התרבות. הקריטריונים לתמיכה אינם מתייחסים לתכנים ולעירייה אין כל נגיעה לתכנים אלה", לשון התגובה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד