בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אבא תתפלל על אמא שתחזור"

אלפים ליוו למנוחות את הרב מיקי מרק הי"ד

  • כ"ז סיון תשע"ו - 11:03 03/07/2016
גודל: א א א
מסע הלוויה (הלל מאיר TPS)
מסע הלוויה (הלל מאיר TPS)

למעלה מ-4,000 איש ליוו היום (ראשון) את הרב מיקי מרק הי"ד, שנרצח לעיני משפחתו ביום שישי האחרון בפיגוע ירי בהר חברון.

הלוויה החלה בשירת ניגונים חסידיים בישיבת ההסדר בעתניאל.

בין המספידים, היו הרב בני קלמזון, נשיא המדינה ראובן ריבלין, בתו, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל ועוד. לאחר סיום ההספדים בהיכל הישיבה בעתניאל המשיך מסע הלוויה להר המנוחות בירושלים שם נאמרו הספדים נוספים, בין היתר מפי הרב הראשי הרב דוד לאו, ראש המוסד יוסי כהן - קרוב משפחתו של מיקי הי"ד ואישים נוספים.

מיטתו של מיכאל, הי"ד (הלל מאיר TPS)

אלפים במסע הלוויה (הלל מאיר TPS)

בעת מעבר שיירת הלוויה מירושלים לעתניאל, השליכו ערבים אבנים לעבר אוטובוס. "הכתר שכיאלו ישנו על חברון וסביבתה לא קיים בפועל", נמסר ממשתתפי הלוויה.

ראשון המספידים היה נשיא המדינה ראובן ריבלין. ריבלין דיבר על פעילותו של הרב מיקי הי"ד למען הישיבה בתעניאל ולמען ההתיישבות בהר חברון. ריבלין הוסיף: "רק ביום חמישי האחרון הבאנו למנוחות את הלל יפה בת ה-13 שנרצחה בעודה ישנה על מיטתה. בהר חברון, ערש ההתיישבות היהודית ממשיכים ליפול חלל רבים וטובים מבנינו ומבנותינו. הטרור מלווה אותנו מראשית הבניין הלאומי מדורי דורות, מתרפ"ט ועד תשע"ו, אבל גם כשדם אהובינו נשפך אין בכך כדי להחליש אותנו, איננו מרפים ושרשינו נטועים עמוק באדמת הארץ הזו".

הנשיא ריבלין נושא הספד (הלל מאיר TPS)

הרב בני קלמנזון, גיסו של מיקי הספיד לו בבכי: "מיקי החבר שלי, השותף לחיים שלי, יועץ הסתרים שלי, צעיר ממני שהפך להיות המנטור שלי, המורה המדריך בתחומים רבים כל כך". "מיקי נתן מהונו לאנשים רבים. אני יודע שרבים חשבו שמיקי היה אדם עשיר, אני מודיע פה לכולם: מיקי לא היה עשיר, היה פה פשוט בנאדם טוב. מי יעזור לכולנו עכשיו?".

הרב בני קלמנזון נושא הספד (הלל מאיר TPS)

הרב קלמנזון בחר לדבר נגד פעולות תגמול מצד יהודים. הוא פנה לנשיא: "אדוני הנשיא צריכים לעשות מעשה כדי שבני עמנו לא ירגישו חשופים ומאויימים ואולי אנשים חלשים יפעלו באלימות. אנא העבר את המסר להחזיר את הבטחון לאזרחים".

בתו אורית ספדה לו: "החינוך שלכם להיות אנשים מאמינים חזקים ולא נשברים. אבא תהיה גאה למעלה תראה איזה חזקים הילדים שגידלת תהיה גאה. תודה לך על כל דבר שנתת, שעזרת לי להיות מי שאני. אבא תתפלל על אמא שתחזור, אנחנו צריכים אותה בבקשה תפתח שערי שמים כולנו צריכים אותך. עלית בצורה מדהימה על קידוש ד' אחרי טבילה במקווה. תתפלל עלינו שנמשיך אותך עם כל החינוך שנתת שמור עלינו אבא שלי".

משתתפים במשא הלוויה (הלל מאיר TPS)

שרת המשפטים איילת שקד ספדה: "אורית את צודקת אלוקים לוקח את הטובים ביותר ומהטובים ביותר יש ביישוב הזה. מלח הארץ כמה לוקחים ממכם. רק לאחרונה נלקחה דפנה ששמענו רבות על פעולה ועכשיו אתה מיכי שליוות את השיבה משלביה הראשונים והטלת אותה למגדלור משלב חול וקודש".

שר החקלאות אורי אריאל אמר בהספד: "אני אומר לכולם: אנחנו מפה לא זזים. ההתיישבות ביהודה ושומרון ובהר חברון היא עובדה מוגמרת. הגיע זמן ריבונות ביהודה ושומרון, על זה צריכה להתכנס הממשלה. אנחנו המתיישבים נמשיך להיאחז בקרקע. לא יעקרו אותנו מאדמתנו".

חה"כ גליק בהלוויה (הלל מאיר TPS)

משתתפים בהלוויה (הלל מאיר TPS)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד