בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הרגשנו שאי אפשר לשבת בשקט"

פעילים במטה 'יהודי לא מענה יהודי' נזכרים בימי המאבק • שנה לפרשת העינויים

  • כ"א טבת תשע"ז - 20:30 19/01/2017
גודל: א א א
הפגנה במהלך פרשת העינויים (הלל מאיר TPS)  (הלל מאיר TPS)
הפגנה במהלך פרשת העינויים (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

"אי אפשר לשבת בשקט כשחברים שלנו מעונים בחדרי החקירות" - נראה שזה המשפט הראשון ששומעים מאנשי מטה 'יהודי לא מענה יהודי' כשהם נזכרים כיום, שנה לאחר פרשת העינויים והמאבק שנפתח בעקבותיה, באותם הימים.

עם חלוף החודשים מאירוע ההצתה בכפר דומא, כשאזרחי ישראל נתונים למתקפות טרור ערבי על בסיס יומיומי, הגבירו בכירים במערכת הביטחון ובמערכת הפוליטית את הדיבורים על תפיסתם והעמדתם לדין של מחוללי ההצתה. לאחר מעצר כמה פעילים צעירים ועם התפשטות העדויות על העינויים, "שיטות החקירה", שהונהגו כלפי עצורי הפרשה, החלו חבריהם של העצורים לקיים הפגנות ופעילויות שונות והציבור הרחב נענה לקריאה והצטרף למאבק.

(אחת ההפגנות שהתקיימו בירושלים בתקופת פרשת העינויים)

"מרגע שהתחילו לצאת החוצה קצת מהסיפורים שעברו על הנחקרים בחדרי החקירות התחלנו להתארגן להקמת מטה פעולה במטרה להוציא אל הפועל הפגנות ופעילויות בצורה שוטפת", מספר לקול היהודיאפרים בן שוחט שהיה שותף בהקמת המטה והפעלתו. "התחושה שלנו הייתה שאי אפשר לישון בשקט כשחברים שלנו מעונים בחדרי החקירות של השב"כ. ככל שחלפו הימים ראינו איך שציבור גדול ורחב מגיע להפגנות ולא מוכן להשלים עם המציאות שיהודים מענים יהודים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

| מערכת הביטחון משיבה מלחמה...

האלפים שהשתתפו במאבק גרמו למערכת הביטחון לעמוד על הרגליים האחוריות ולהשיב מלחמה על דעת הקהל. בזה אחר זה הופיעו באולפני הטלוויזיה בכירי שב"כ לשעבר שניסו להפריך את העדויות על עינויים, שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הרבה גם הוא להתייחס לפרשה ויו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שצפה במפגינים מחוץ לביתו מדי ערב, יצא בהצהרה המפורסמת "למי אתם מאמינים? לאיילת שקד, שרת המשפטים של מדינת ישראל, או לאיתמר בן גביר?".

מפגינים מול ביתו של בנט במהלך פרשת העינויים

"אפשר לומר שככל שחלף הזמן המאבק הציבורי הפך להיות יותר ויותר קשה", אומר אפרים בן שוחט. "השב"כ ושר הביטחון דאז יעלון נאבקו בצורה חזקה מאוד על התדמית שלהם, פנו בדרכים רבות, שונות ומשונות, לליבם של בני הציבור הדתי לאומי ובנקודות מסויימות גם הצליחו לרכוש אמון מרבנים ואישי ציבור. בסופו של דבר רבים רבים הבינו היטב במה דברים אמורים, והתוצאה של כניעת חלק מאנשי הציבור לשקרים שסיפרו שר הבטחון ואנשי השב"כ רק גרמה למשבר מנהיגות ואי אמון מול אותם אנשים".

(צילום מסך מאתר walla)

צבי סוכות, פעיל מרכזי במטה 'יהודי לא מענה יהודי' אומר לקול היהודי: "זה כתם שלא ישכח. לא הוצאת ההודאה בעינויים, ולא השקרים שפיזרו הפוליטיקאים. אנו זוכרים את בנט בערוץ 2 מגחך 'אתם מאמינים לאיילת שקד או לבן גביר' כשלבסוף נאלצו להודות בשקרים. בטוח שהציבור יזכור את זה בקלפי".

סוכות מסיים בתקווה שהפרשה הזו תקבל תפנית: "המילה האחרונה ממש לא נאמרה עדיין. אני מקווה שבתי המשפט יהיו הוגנים ויוציאו את האמת לאור".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד