בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

30 לפיגוע הדריסה: "לגרש את חמולת המרצחים"

הפגנה תיערך היום (ו') בכניסה לכפר המרצחים סילוואד ממנו יצאו מחבלים שרצחו מעל 100 יהודים

  • ט' אייר תשע"ז - 05:21 05/05/2017
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצח אלחי טהרלב הי"ד (הלל מאיר סוכנות TPS) (צילום: הלל מאיר סוכנות TPS)
זירת הפיגוע בו נרצח אלחי טהרלב הי"ד (הלל מאיר סוכנות TPS) (צילום: הלל מאיר סוכנות TPS)

תחת הדרישה "לגרש את חמולת המרצחים", צפויה להיערך היום (ו'), הפגנה בכניסה לכפר סילוואד בבנימין, וזאת במלאת 30 יום לרצח החייל אלחי טהרלב הי"ד מטלמון, שנרצח בפיגוע דריסה שביצע מחבל בן הכפר.

בכפר סילוואד הידוע לשמצה, מתגוררת חמולת החמאס חאמד, ממנה יצאו המוני מחבלים שביצעו פיגועים רבים בהם נרצחו מעל 100 יהודים. בין הפיגועים להם אחראית החמולה: פיגועי ההתאבדות בקפה מומנט בירושלים, בקפיטריה באוניברסיטה העברית, במועדן שפילד בראשון לציון ועוד, וזאת בנוסף לפיגועי ירי, דריסה ודקירה רבים.

איברהים חאמד, ראש הזרוע הצבאית של החמאס שנכלא בישראל לאחר מרדף ארוך שנים, גם הוא בן הכפר, כמו גם חאלד משעל ראש הזרוע המדינית של חמאס.

"יש פתרון לחמולת המרצחים. את הישוב עמונה הסמוך גירשו בגלל טענות של ערבים מסילוואד. את ערביי סילוואד אפילו יותר קל לגרש כיוון שעל פי עדויות ערביי הכפר, למרביתם יש אזרחות זרה ואפשר פשוט להעביר אותם לארצות אלו", אומר מארגן ההפגנה צבי סוכות.

לדבריו, הדרישה לצה"ל היא לכל הפחות לייצר הקבלה בין אכיפת החוק על יהודים לבין אכיפת החוק על ערבים.

"בשבוע האחרון נתנו ליהודים 14 צווים מנהליים עליהם חתם אלוף הפיקוד, וזה בעקבות שניים/שלושה אירועי זריקות אבנים של יהודים על ערבים. אם לשיטת צה"ל זו המשוואה, צריך לתת בכל שבוע מאות צווים מנהליים לערבים שמיידים אבנים, ואני לא מדבר על מה שצריך לעשות לאלו מהם שזורקים בקבוקי תבערה, יורים ומשליכים מטעני חבלה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד