בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחרי הבידוד: איום על חייו של אטינגר

שב"ס מחזיק את העצור המנהלי מאיר אטינגר באגף עם מחבלים ערבים המאיימים עליו ברצח. חוננו: "הכתובת על הקיר"

  • יח"צ
  • י"ד חשון תשע"ו - 22:32 27/10/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (הקול היהודי)
מאיר אטינגר (הקול היהודי)

מדוע שירות בתי הסוהר מתעקש להחזיק את העצור המנהלי מאיר אטינגר באגף ובו מחבלים ערבים מסוכנים?

עו"ד סימה כוכב מארגון חוננו שיגרה היום מכתב דחוף לשירות בתי הסוהר ובו דרישה להעביר את אטינגר מאגף ההפרדה בכלא אשל, לאחר שמחבלים הכלואים בתאים הסמוכים אליו איימו מספר פעמים על חייו והודיעו כי ירצחו אותו כפי שרצחו ערבים את סבו הרב מאיר כהנא הי"ד ודודו הרב בנימין שנרצח יחד עם רעייתו טליה הי"ד.

אטינגר ששהה באגף התורני בכלא איילון הועבר לאחרונה להפרדה בכלא אשל ללא נימוק. לפני כשבועיים כתבה עו"ד כוכב מכתב ובו הביעה חשש מפני כליאתו יחד עם מחבלים, חשש שהולך ומתממש. כעת לאחר האיומים הוציאה עורכת הדין מכתב נוסף.

"בכל התאים הצמודים והסמוכים כלואים בני מיעוטים וביניהם אסירים בטחונים! ומר אטינגר מאוים מזה מספר ימים על ידי אסירים אלו", כתבה עו"ד כוכב. "בין יתר האיומים והמסרים אשר מועברים לאסיר נאמר כי "הרגנו שני כהנא נהרוג גם אותך", "כהנא חזיר", "לא ניתן לך לחיות", "נפוצץ לך את הראש" ועוד ועוד".

בנוסף, בעת יציאת האסירים לחצר הם דופקים על דלתות תאו, מדברים אל תוך האשנב של תאו ומאיימים על חייו. גם במהלך הטיול בעת שהאסירים בחצר העציר סופג מהם קללות, עלבונות והחמור מכל איומים על חייו.

כמו כן, האסיר הנמצא בתא הצמוד לתאו של מר אטינגר, דופק על הקירות במהלך כל הלילה וצועק וזאת על מנת להפריע את מנוחתו ולהרע למר אטינגר".

עו"ד כוכב מדגישה כי פגיעות בין אסירים גם באגף הפרדה, אינן נדירות ומתרחשות חדשות לבקרים, בהן פגיעות אשר מסתיימות לעיתים בתוצאות קשות ביותר, בפרט כאשר מדובר במחבלים היושבים במאסרי עולם וחיי יהודים אינם חשובים בעיניהם.

עו"ד כוכב הוסיפה כי האחריות לשלומו של אטינגר מוטלת על שב"ס. "מדובר בעציר מנהלי אשר נתון במשמורת שב"ס ובאחריות שב"ס. השמירה עליו צריכה להיות הדוקה ועליו להיות בפיקוח וכן יש להקפיד כי האוכל אשר מוגש לו הוא אותו המזון הניתן לסגל שב"ס וזאת כפי שמורה הפקודה. בעניינו הדבר מקבל חשיבות יתרה וזאת לנוכח האיומים והרצון מצד אסירים בני מיעוטים לפגוע בו".

לאור האיומים דרשה עו"ד כוכב כי אטינגר יועבר לאגף השמור בכלא אשל ולתא בו שוהים יתר העצירים המנהליים היהודים.

"כפי שהתרענו בעבר האיומים וההתנכלויות לא איחרו לבוא", אמרה הערב עו"ד כוכב. "האסיר הוכנס לגוב אריות, לאגף הפרדה ששוהים בו בין השאר גם אסירים בטחוניים ומחבלים מהמסוכנים שיש במדינת ישראל. הטבעת של האסירים הבטחוניים סביבו הולכת ומתהדקת והם עוברים דרך תאו על בסיס יומי. העציר נמצא בשב"ס במשמורת, ועל שב"ס רובצת האחריות לחייו ולבטחונו. הכתובת כבר על הקיר והחשש שאחר כך יהיה מאוחר מידי, ולכן הדרישה המיידית שלנו שיועבר לאלתר מאגף זה".

מקורביו של מאיר אטינגר מסרו בתגובה: "שובנמשכים הניסיונות להשפיל ולשבור את מאיר. זה לא מפתיע, אין ספק שיש כאלו שקשה להם לשמוע את האמת שהוא משמיע - שמדינת ישראל אינה יהודית ושהתרבות שהיא מקדמת מרחיקה אותנו מה' ומתורתו, לכן הם משתדלים להשתיק אותו בכל דרך. לא נותר לנו אלא לצטט מתוך דבריו בבית המשפט: "צו המעצר המנהלי לא נועד כדי להשתיק אותי אלא בעיקר כדי להשתיק את עצמכם, את הקול היהודי הפנימי והלב היהודי שבקרבכם...ברור שהתנהגות זו תשיג תוצאות הפוכות ותגביר את תחושת הבלבול והמבוכה שלכםבעצמכם, עד שתביא אתכם במהרה לתשובה שלמה. אמן".

הכתבה באיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד