בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: הציתו דירה וגרמו למות אורית

כתב אישום הוגש נגד שני ערבים ויהודייה החשודים בהצתת דירתם של זוג מתבולל עמו היו בסכסוך. בשריפה נספתה אורית לונדון ז"ל. שני הערבים תכננו להשליך את האשמה על היהודייה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג שבט תשע"ה - 14:45 12/02/2015
גודל: א א א
הדירה שהוצתה בפסגת זאב (כבאות והצלה ירושלים)
הדירה שהוצתה בפסגת זאב (כבאות והצלה ירושלים)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד שני ערבים ויהודייה החשודים בגרימת מותה של אורית לונדון ז"ל, על ידי הצתת דירה בבניין בו התגוררה בשכונת פסגת זאב בירושלים.

על פי כתב האישום, בליל שבת ד' שבט, טיילו בתל אביב סמיח רג'בי ומחמד שוואקי, שניהם מהכפר עקב הסמוך לירושלים וקרובי משפחתו של פאייז רג'בי, בן זוגה של הנאשמת שטיילה אף היא עמם. השלושה תכננו להצית את דירתם של מוחמד בדראן וחברתו היהודייה בשכונת פסגת זאב, וזאת כחלק מסכסוך ארוך שהתגלע בינם לבין הנאשמת ופאייז.

דירתם של הזוג המתבולל בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

סמוך לשעה 3:00 באותו הלילה, הגיעו השלושה ברכבו של מחמד לרחוב בצלאל בצרוואי בפסגת זאב. סמיח והנאשמת, ששמה נאסר לפרסום בשלב זה, יצאו מהרכב, עלו לקומה השנייה באחד מהמבנים ברחוב ופרצו את דלת הכניסה לדירתם של הזוג המתבולל. השנים גנבו בגדים ובשמים השייכים לבדראן וחברתו היהודייה, הציתו במצית את הסדינים בחדר ונמלטו מהמקום.

האש כילתה מספר רהיטים מעץ שהיו בדירה ואף את דלת הכניסה. העשן חדר למסדרון, טפס לקומה השנייה ונכנס לדירתה של אורית לונדון ז"ל. אורית התקשרה בבהלה לבעלה יונתן שהיה באותה העת בעבודתו, וצעקה "יש אש, יש אש" עד שאפסו כוחותיה. רק בשעה 3:30, הצליחו הכבאים להיכנס לדירתה של אורית, שם גילו אותה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה. צוות מד"א שהמתין בסמוך, החל לבצע בה פעולות החייאה ופינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר כשהיא סובלת מהרעלת תחמוצת הפחמן כתוצאה משאיפת העשן הרב. בבית החולים היא שכבה במצב של מוות קליני ולאחר שבועיים היא נפטרה.

חלון הדירה שהוצתה (כבאות והצלה י-ם)

השלושה הואשמו בהריגה, הצתה, התפרצות לדירת מגורים וגניבה. בנוסף לכתב האישום, ביקשה פרקליטות המדינה לעצור את השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

סמיח ומחמד, כך נכתב באישום, תכננו יחדיו גרסה אחידה לפיה הנאשמת ביקשה מהם להקפיץ אותה לפסגת זאב בכדי שתיקח בגדים מחברתה. על פי גרסה זו, השניים נשארו ברכב והיא עלתה לבדה. לאחר מעצרו של מחמד, ניסה סמיח לברר מה סיפר מחמד בחקירתו. בעקבות כך, השניים הואשמו גם בשיבוש הליכי משפט.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד