בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלמנת בן ציון: "למשטרה שיקולים זרים"

אלמנתו של אבי בן ציון הי"ד תוקפת את "איוולת המשטרה" שהודיעה כי רצח בעלה היה על רקע פלילי ולא לאומני, ואף מבטיחה לצאת במאבק שיוציא את האמת לאור. "כל הטיוח הזה הוא עלבון גדול"

  • אברהם שפירא
  • כ"ה כסלו תשע"ה - 11:02 17/12/2014
גודל: א א א
אבי בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)
אבי בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)

לאחר שהודיעה המשטרה אתמול (שלישי) כי האירוע בו נרצח אברהם בן ציון הי"ד בידי ערבים, אינו אלא שוד רכב פלילי בלבד, תוקפת אלמנתו של אבי הי"ד את התנהלות המשטרה ומבטיחה לצאת למלחמה נגד מה שכינתה "עילבון ואיוולת".

"אנחנו ממש לא מסכימים עם טענת המשטרה" פותחת האלמנה ניוה בן ציון בשיחה עם הקול היהודי. "אנחנו חושבים שכל מה שאומרת המשטרה זה עלבון לאינטליגנציה. אני לא מדברת על תחושות בכלל, אני מדברת על עובדות. זה סיפור שיש בו חורים וחוסר התאמה והיגיון ביחס למה שאנחנו יודעים ולממצאים בשטח. הודעת המשטרה נפלה עלינו אתמול בבוקר כרעם ביום בהיר. שבועיים אנחנו מנסים להבין איפה העניין הזה עומד וכל פעם דוחים אותנו – יש איפול על החקירה ויש איפול ויש איפול.. ובסופו של דבר זאת התוצאה אחרי שבועיים - מגוחכת ומופרכת".

"לאנשים שמופקדים עלינו יש שיקולים זרים"

"אני רוצה להגיד לציבור שיתעורר. אותם אנשים שמופקדים עלינו יש להם שיקולים זרים. וגם אמרתי להם את זה: 'רבותי, יש חורים גדולים בסיפור שלכם'. באים לפה נציגי המשטרה ואמרים לי 'החקירה בידיים שלנו, תאמיני לנו שנעשה את המיטב' ובאותה דקה הדובר מוציא הודעה לעיתונות שהעניין כבר מנוי וגמור. ואחר כך אומרים לי עוד לבטוח בהם. שני דברים מנוגדים. כל הטיוח הזה הוא עלבון גדול".

"יש מגמה שמגיעה מגבוה ואנחנו רואים אותה ומתמודדים איתה יום-יום", אומרת בן ציון ומזכירה מקרים דומים. "זה מצטרף לשרשרת של אירועים שמעלימים אותם או מקטינים או מכריזים כפלילי שהם בכלל על רקע לאומני. משפחת טלבי, אשר ויהונתן פלמר ושלי דדון. בשום פנים אני לא יאפשר את זה. הדעת לא סובלת את העלבון הזה. זה חמור דווקא בגלל העובדה שהאירוע הזה הוא לא האירוע הראשון שהמשטרה שוגה שגיאה גסה. אני כבר לא רוצה להגיד כלום על המגמתיות, על הסיבה שנעלמת מעינינו למה זה נחוץ להם לייצר אווירה X ולא אווירה Y, זה צועק עד לשמים ואני לא מכחישה שהמטרה היא להרגיע את הרוחות".

לפי טענת המשטרה, שלושה ערבים התנגשו באמצעות רכבם בחלק האחורי של הרכב בו נהג אבי הי"ד. אבי יצא מהרכב כשהוא מונע לוודא שהמכה שקיבל לא דרמטית ושאל לשלומם של היושבים ברכב, הלא הם הרוצחים. הוא לחץ להם את היד ובשלב זה הם ריססו אותו בגז מדמיע ובעוד הוא מטושטש נכנס אחד התוקפים לרכב והחל לנסוע. על פי גרסת הערבים, הם עשו סיבוב פרסה ופגעו באבי עם מראת הרכב. לאחר מכן, שבו ודרסו אותו.

"פיגוע לאומני, המשטרה מטייחת". זירת הרצח (משטרה)

המאבק על הוכחת האירוע כלאומני – זיכרון לאבי הי"ד

"למה השודדים דרסו אותו פעמיים אם זה לא לאומני?" מקשה בן ציון על מסקנת המשטרה. "כל הסיפור הזה הוא תמוה. ייתכן והאירוע החל כשוד אבל כדי לשדוד רכב לא צריך לדרוס פעמיים".

"אנחנו לא מתכוונים לוותר", מבהירה בן ציון. "אנחנו לא יכולים להחזיר אותו אבל לפחות לתת איזה סוג של זיכרון לאבי. לפחות את העוולה האחרונה שנגרמה לו ננסה לתקן. נאבק עד הסוף".

בן ציון אף תוקפת את התקשורת בנוגע לסיקור רצח בעלה. "באותו היום היו אירועים ברחבי הארץ על רקע לאומני. אתה מסתכל על הסיקור העיתונאי של האירועים הללו מול סיקור האירוע של המקרה שלנו ואתה רואה את החוסר הפרופורציה שזועק לשמים. היה איזה אירוע דקירה שלושה ימים לא הפסיקו לדבר על זה. פה נדרס אדם למוות ואין מילה, שקט ודממה".

"מי שמכיר את אבי יכול לומר לך שהוא היה מביא לשודדים את מפתחות של הרכב ועוד מאה שקל לתדלק. אדם ישר, הייתי אשתו ארבעים שנה", מספרת האלמנה על אבי הי"ד. "איזה בן אדם הוא היה. כל הסיפור הזה הוא פשוט הכפשה של כבוד המת. למשפחה אין ברירה אלא לזעוק את זעקתם של האחרים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד