בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ב'דרך חיים' הולכים לבחירות

המועמדים להנהגת התנועה: צעירים ומבוגרים, "נערי גבעות" וחרדים מלידה. ראש התנועה קורא לחברים להגיש מועמדות: "חלק מקידום רעיון המלכות הוא לעורר את ניצוץ ההנהגה שבכל אדם"

  • י"ז אב תשע"ו - 16:09 21/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (יהודה פרל)
ארכיון (יהודה פרל)

חברי ומתפקדי תנועת 'דרך חיים' מתכוננים בימים אלו לקראת הבחירות להנהגת התנועה. תכונה רבה מורגשת בקרב הפעילים השונים בתנועה לקראת הבחירות, כשהדבר בא לידי ביטוי בין היתר ברשימת המועמדים הארוכה והמרשימה ובדיונים המתקיימים בפורומים של חברי התנועה. בנוסף, פעילים רבים יצאו למבצעי פקידה של יהודים נוספים לתנועה.

בבחירות שיתקיימו בעזרת השם ביום שלישי י' באלול יבחרו מתפקדי וחברי התנועה את נציגיהם למועצת התנועה - גוף חדש במוסדות התנועה. הקמת המועצה מהווה למעשה קפיצת מדרגה משמעותית בנושא חופשיות מתפקדי התנועה להשפיע על ההנהגה.

לראשונה תשקף הנהגת התנועה את העיקרון המנחה של שיטת הממשל המוצעת על ידי מייסדי התנועה הכוללת איזון בין ההשפעה החופשית של מתפקדי וחברי התנועה על ההנהלה לבין ההשפעה של ראש התנועה על ההנהגה. ההנהלה שתיבחר תהווה למעשה את ההנהלה הרביעית של התנועה מאז הקמתה: בתחילה, הנהלת התנועה הופקדה בידי חברי 'ועדת ההקמה', לאחר מכן מינו חברי 'ועדת ההקמה' הנהלה מטעמם, לפני כשנה וחצי התקיימו בחירות לשני מושבים בהנהלה בעוד שני חברים ותיקים בהנהלה נשארו בתפקיד וכעת מתקיימות בחירות על רשימה לכלל חברי ההנהגה - 12 חברי מועצה שמתוכם ייבחרו ארבעה חברי הנהלה. ראש התנועה, הרב יצחק גינזבורג, ימנה יושבי ראש למועצה ולהנהלה - מתוך הרשימה שנוצרה או מחוצה לה.

ב'דרך חיים' אומרים שהעובדה שכעת ניתנת לראשונה יד חופשית של חברי ומתפקדי התנועה לקבוע מי יובילו את התנועה נותנת את אותותיה על הפעילות השוטפת. פעילים רבים יצאו במבצעי פקידה וקבוצות מסויימות אף מריצות נציג מטעמן.

רשימת המועמדים המתגבשת ארוכה ומגוונת: 22 חברים בתנועה הגישו מועמדות, החל מצעירים עם היסטוריה של הקמת גבעות בשומרון וכלה באנשי הגות או עוסקים במקצועות חופשיים, מבוגרי ישיבות לאומיות עד יהודים חסידיים לכל דבר. חברי וועדת ההקמה החליטו להאריך את מועד הגשת המועמדות בכמה ימים נוספים לאור התכונה הרבה.

| שיטת ממשל יהודית - הלכה למעשה

תנועת 'דרך חיים' שהוקמה לפני כשש שנים פועלת לקידום הנהגה תורנית בעם ישראל, וככזו מציעה התנועה שיטת ממשל יהודית שגובשה על ידי מייסדי התנועה. למעשה, התנועה עצמה בנויה באופן המיישם את עקרונות שיטת הממשל הזו, אך מטבע הדברים כשהתנועה הייתה בחיתוליה מצבה לא אפשר את קיומם של כלל המוסדות שעליהם דובר בשיטה המוצעת. משכך, חברי 'ועדת ההקמה' של התנועה מקדמים אחת לזמן מה שינויים במבנה התנועה שנועדו לקדם את התנועה אל יעדה.

כאמור, הבחירות הקריבות ישקפו לראשונה בצורה מלאה, אם כי עדיין בזעיר אנפין, את שיטת הממשל הזו.

התנועה מונה היום קרוב ל-5,000 מתפקדים השייכים למגזרים רבים ומגוונים בעם ישראל.

| "לגלות את ניצוץ ההנהגה"

בסרטון שהופץ לחברי ומתפקדי התנועה, פונה הרב גינזבורג, ראש התנועה, לפעילים, בקריאה להגיש מועמדות. "חלק מקידום רעיון המלכות הוא שכל אחד ואחד ירגיש בעצמו שיש לו ניצוץ של הנהגה", אומר הרב גינזבורג.

"חשוב לעורר ולפתח את הניצוץ. לכן חשוב שאנשים שיש להם זיקה ורצון לקדם את התנועה יגישו את המועמדות שלהם לקחת חלק בהנהלת התנועה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד