בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בחסות צה"ל: ערבים חורשים בגוש שילה

חיילים רבים מאבטחים כעת (ד') ערבים המעבדים אדמות בין בתי יישובים בגוש שילה. גם לנוקדים הגיעו ערבים בכדי לעבד אדמות. "יעלון פוגע פגיעה אנושה בבטחוננו"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' טבת תשע"ה - 11:55 31/12/2014
גודל: א א א
כוחות משטרה מאבטחים את החריש הערבי בישוב הדעת (סוכנות תצפית)
כוחות משטרה מאבטחים את החריש הערבי בישוב הדעת (סוכנות תצפית)

כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה הגיעו הבוקר (רביעי) לשטחים הצמודים לבתי הישוב אש קודש ויישוב הדעת שבגוש שילה והכריזו במקום על שטח צבאי סגור, זאת בכדי לאפשר חריש ערבי במקום ללא הפרעת תושבי האזור.

התושבים מציינים כי מדובר בתקדים מסוכן לראשונה לאור העובדה כי הערבים לא הגיעו לאזור מזה 15 שנה. כמו כן התושבים במקום וביישובי האזור מוחים בתוקף ומנגד בשטח נמצאים כוחות משטרה שמאיימים לבצע מעצרים. בשעות הערב אתמול, צעדו עשרות מתושבי האזור לעבר הישוב מגדלים במחאה על החריש, ובדרכם התפתח עימות עם ערביי קוצרא. כוחות משטרה הגיעו למקום ותושב אחד נעצר.

יהודי שנעצר במהלך החריש בגוש שילה (סוכנות תצפית)

בהודעה שהפיצו תושבי האזור נכתב בין היתר, "נדמה ששר הביטחון יעלון משתמש בתושבים על מנת לבצע מהלך פוליטי ציני ולנסות לקרוץ למתפקדי הליכוד מצידה השמאלי יותר של המפה". עוד נכתב בהודעה כי "חבל ששר הביטחון שאמון על ביטחון התושבים, מכניס ערבים לבצע חריש בתוככי הישובים ובכך פוגע פגיעה אנושה בביטחונם".

בתוך כך, גם לישוב נוקדים שבגוש עציון הגיעו ערבים בכדי לעבד את האדמות הסמוכות לישוב, אך שם ללא תיאום מראש עם צה"ל. תושבי הישוב יצאו להתעמת עם הפושלים ובהמשך הגיעו כוחות צה"ל שהכריזו על המקום כשטח צבאי סגור והפולשים הערבים עזבו את המקום.

הערבים חורשים בחסות הצבא בנוקדים (שריה דיאמנט סוכנות תצפית)

הערבים חורשים בחסות הצבא בנוקדים (שריה דיאמנט סוכנות תצפית)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד