בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"במקום להלחם עסוקים בחילול הקודש"

"כואב לראות שכוחות הבטחון עסוקים בחילול קדשי ישראל", אומרים בישיבת עוד יוסף חי לאחר שפורסם תיעוד של שוטרי מג"ב בלבוש מינמאלי בחצר בית המדרש

  • מערכת הקול-היהודי
  • ט"ו אלול תשע"ד - 15:00 10/09/2014
גודל: א א א
צה"ל "כבש" את מבנה הישיבה ביצהר (דובר צה"ל)
צה"ל "כבש" את מבנה הישיבה ביצהר (דובר צה"ל)

כמעט שישה חודשים חלפו מאז השתלטו כוחות צה"ל ומג"ב על מתחם בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי ביצהר', וקול התורה נדם מבין כתליו. בתחילת השבוע הקרוב צפויים שוטרי המג"ב לעזוב את המקום, זאת במידה ואלוף פיקוד המרכז ניצן אלון לא יחתום על הארכה לצו התפיסה.

בישיבה מספרים, את מה שאישר לאחר מכן דובר מג"ב, כי שוטרי מג"ב ישנים בכיתות בית המדרש. לפני יותר משלושה חודשים טענו תלמידי הישיבה כי שוטרי המג"ב מחללים את המקום הקדוש. "חתולות יוצאות מארון הקודש והמג"בניקים מסתובבים במתחם בלבוש תחתון בלבד", אמר אחד התלמידים בשיחה עם הקול היהודי, ובתיעוד וידאו שמתפרסם כעת, נראה שוטר מג"ב הלבוש בתחתוני בוקסר וגופייה בלבד כשהוא עומד בפתח בית המדרש מבחוץ. "המג"בניקים לא מתייחסים למקום בקדושה הראויה לו. ממש הפכו את בית המדרש לבסיס".

"לצערנו הכוחות במקום נוהגים במבנה בזלזול רב. שוטר נצפה מהלך ברחבי הישיבה כשהוא לבוש בתחתוני "בוקסר" בלבד וזאת אל מול ארון קודש וספרי תורה וכן ספרי קודש רבים",כתב בזמנועורך הדין עדי קידר במכתב ששיגר לאלוף ניצן אלון. במכתבו דרש עו"ד קידר ש"התנהגות מבישה זו תיפסק לאלתר".

שוטרי מג"ב בכיבוש הישיבה (עוד יוסף חי)

דובר מג"בהגיב לסרטון ואמר, כי "צר לנו שמערכת הקול היהודי בוחרת פעם אחר פעם להעלות אייטמים אשר חוטאים לאמת ומציגים באופן מעוות את אשר התרחש. מדובר באזור חיצוני פתוח אשר אינו מהווה חלק מבית המדרש כמצוין בפנייתכם".

החלון שנופץ בישיבה ביצהר (הקול היהודי)

מישיבתעוד יוסף חינמסר בתגובה, כי "כואב לראות שכוחות הבטחון עסוקים בחילול קדשי ישראל, ואין ספק שהאווירה הזו קשורה לקושי שאנחנו רואים בהתמודדות הצבא והמשטרה עם האויבים האמיתיים של עם ישראל".

עוד הוסיפו בישיבה ואמרו, כי "אנחנו מצפים ומקוים שהפולשים יעזבו במהרה את בית המדרש, מה שרק יוסיף טוב לכל היהודים – הן בטווח המיידי (השבת מקום תורה למקומו והפסק בזבוז כוחות על תפיסת המקום) והן בטווח הרחוק יותר (עיסוק חופשי בתורה והכוונת כוחות הבטחון למעשים נכונים ומלחמה באויב האמיתי)".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד