בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בצעד דרקוני: אטינגר וסלונים נעצרו בצו מנהלי

במקום שיובאו לדיון בבית המשפט: נעצרו בצו ללא משפט. מאיר אטינגר ואביתר סלונים ישהו במעצר חצי שנה

  • כ"ד אב תשע"ה - 10:57 09/08/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (משמאל) ואביתר סלונים בבית המשפט, שבוע שעבר (הקול היהודי)
מאיר אטינגר (משמאל) ואביתר סלונים בבית המשפט, שבוע שעבר (הקול היהודי)

הלחץ התקשורתי עושה את שלו: הבוקר (ראשון) ניתנו שני צווי מעצר מנהליים כנגד מאיר אטינגר ואביתר סלונים.

הצווים חתומים על ידי שר הבטחון משה (בוגי) יעלון ובהמלצת שירות הבטחון הכללי ומורים על מעצרם של השניים למשך חצי שנה. השניים הופרדו לתקופת מעצרם, כאשר אטינגר ישהה בבית הכלא איילון וסלונים בכלא האלה.

אחד מצווי המעצר

הצווים הוצגו לשניים זמן קצר לפני שהיה אמור להתקיים דיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת, מה שייתר את הדיון וגרם לבטולו. בארגון חוננו אומרים כי הצעד הגיע לאחר שבשב"כ חששו כי בית המשפט יורה על שחרורם.

בשבוע שעבר חתם השר יעלון על צו מעצר מנהלי כנגד מרדכי בן גדליה (מאייר) לתקופה של חצי שנה.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את מקבלי צווי המעצר המנהליים מטעם ארגון חוננו, אמר כי ״אני מביע מחאה חריפה על ההודעה כי אטינגר וסלונים ייעצרו בצו מנהלי, במקום לבוא לבית משפט בו אמורה היתה היום להתקיים הארכת מעצר, מדובר בהליך שמייצר הרגשה קשה ולפיה כל ההליך בבית משפט הוא למראית עין עד להבשלת צו המעצר המנהלי".

עו"ד יובל זמר המייצג אף הוא את מקבלי הצווי מעצר המנהליים מטעם ארגון חוננו, אמר "כפי שהיה ברור מהרגע הראשון מעצרו של מר אטינגר בחשד מדומיין למעורבות באירועי טרור הסתיים בקול ענות חלושה ומבלי שהמשטרה בקשה כלל להאריך את מעצרו פעם נוספת. גם את המעצר המנהלי צפינו למרבה הצער לאור האווירה הציבורית הקשה".

עו"ד זמר הוסיף ואמר "צר לי כי הגורמים הרלוונטיים נוהגים כאחרון הטוקבקיסטים במקום למלא את תפקידם ולהצמד לכלים משפטיים לפיהם באין ראיות לא ניתן לעצור אדם ובוחרים בכלי הדרסטי והפוגעני ביותר של מעצר ללא משפט".

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד