בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גל מעצרים בחשד ל"תכנון מהפיכה"

הבוקר (ב) נעצרו שני יהודים נוספים בחשד ל"התאגדות אסורה", והם נחקרים בידי חוקרי שב"כ. אתמול שוחררו חמישה יהודים לאחר שנחקרו בחשד שתכננו לדרוש הקמתה של "מלכות ישראל"

  • ג' ניסן תשע"ה - 09:12 23/03/2015
גודל: א א א
עצור. אילוסטרציה
עצור. אילוסטרציה

שני תושבי יצהר, נשואים ובעלי משפחות, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו לפנות בוקר (שני) בבתיהם בצו מעצר החתום בידי שופט.

הפשיטה המשטרתית, שנעשה בשיתוף שירותי הביטחון הכללי, נערכה סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר ועל אחד מצווי המעצר נכתב כי הוא עוסק בסעיף של 'התאגדות אסורה'. השניים הובאו למשרדי המפלג לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י, שם נחקרו בידי חוקרי שב"כ בטענה ל"התאגדות אסורה".

אתמול נעצרו ושוחררו חמישה יהודים, בהם שלוש נערות, בחשד שתכננו "מהפיכה". לאחר חקירה ואיומים מצד אנשי שב"כ, שוחררו החמישה לבתיהם.

מדובר בשלוש נערות בנות 18 ו-20. על שתיים מהן נאסר בצו מיוחד של קצין משטרה לפגוש עורך דין. בנוסף מדובר בנער כבן 18 ואדם כבן 60. נער נוסף מקרית ארבע שנעצר אתמול אינו קשור לפרשה ושוחרר לאחר שנלקח להשלמת חקירה בענין אחר. החמישה נחקרו בידי צוות חוקרי שב"כ שהגיעו לימ"ר ש"י. הם נחשדו ב"התאגדות אסורה" ותכנון "מהפיכה".

לדברי הנחקרים, החוקרים לא הטיחו בהם חשדות ספציפיים אלא טענו באופן כללי כי בכוונתם לתכנן מהפיכה ולדרוש הקמת "מלכות ישראל". לדברי הצעירות, החוקרים אף איימו עליהן כי יוציאו נגדם צווים מנהליים.

הצעיר בן ה-18 סיפר כי נחקר במשך שעות רבות כשהוא אזוק בידיו ורגליו וארבעה חוקרי שב"כ מאיימים עליו כי במידה ולא יפליל את חבריו במעשים שונים ישאר במעצר. בשעות הערב הוא שוחרר כאשר לדבריו חוקר השב"כ המכונה "גורדון" איים עליו כי מחר בצהריים יתקשר אליו וכי במידה ולא יחליט להפליל את חבריו יעצר שנית.

העצורים שוחררו כולם ללא תנאי לאחר שסירבו לשתף פעולה עם חוקרי השב"כ וחלקם אף סירבו להביט בפניהם.

מארגון חוננו שסייע לנחקרים נמסר בתגובה: "מדובר בהתנהלות המזכירה משטרים אפלים ושחרורם של העצורים מעיד כי ישנה כאן משטרת מחשבות בה נעצרים יהודים בשל דעותיהם בלבד. אנו שוב תמהים מדוע מופנים משאבים כה גדולים למחלקה היהודית והיחידה לפשיעה לאומנית יהודית, במקום להשקיע במיגור הטרור ואויבי ישראל".

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (13) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד