בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה השתיקה אונס מחשש למהומות

קשישה בת 80 מדרום ת"א נאנסה לפני עשרה ימים בידי מסתננים מאפריקה. המקרה פורסם חלקית רק הבוקר, וזאת לאחר שהמשטרה הכחישה את הדברים מחשש להתלקחות מהומות בשכונות

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ז טבת תשע"ג - 15:10 30/12/2012
גודל: א א א
מסתננים. ארכיון (הקול היהודי)
מסתננים. ארכיון (הקול היהודי)

לפני עשרה ימים אנסו מסתננים מאפריקה קשישה בת 80 בדרום ת"א. הקשישה הובהלה בידי שוטרים מתחנת לוינסקי לבית החולים וולפסון והמשטרה פתחה בחקירה, כך נחשף הבוקר בכלי התקשורת.

אולם מסתבר כי המשטרה הסתירה את האירוע המזעזע מידיעת הציבור, ולא במקרה. לדברי תושבים בדרום תל אביב המשטרה אף הכחישה כי קיים מקרה שכזה או שהוגשה תלונה בנושא.

השמועה על האירוע עברה בשכונות מפה לאוזן ורק הבוקר עלתה הידיעה לכותרות, כאשר בכלי התקשורת לא מוזכר במפורש כי מדובר במסתננים.

הסיבה לשתיקה מצד המשטרה היא החשש מפני תגובת תושבי השכונות הסובלים מפשיעת המסתננים באופן יומיומי."הם לא רצו שהסיפור הזה שוב יבעיר את השטח", אמר קצין במחוז תל-אביב לאתר ynet. "זאת הסיבה שהם העדיפו לחקור בשקט".

רק בשבוע שעבר פורסם כי הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם חיים מולא שהואשם בהשלכת בקבוקי תבערה על בתי מסתננים בשכונות דרום ת"א.השלכת בקבוקי התבערה הגיעה לאחר אונס אכזרי של צעירה יהודיה בידי מספר מסתננים באותו היום.

בעקבות האירועים פצחו בכלי התקשורת המרכזיים ובארגוני השמאל במחול גינויים כנגד "גזענות" התושבים, והאונס האכזרי נדחק לשולי הידיעות.

אולם האירועים רק החמירו ובשכונות פרצו מהומות והפגנות של תושבים זועמים שחשו כי באו מים עד נפש. עוד ועוד פעולות אלימות הופנו כנגד המסתננים ובעקבות כך עלה הנושא לכותרות. חברי כנסת ושרים התייצבו בשכונה והצהירו בזה אחר זה אודות הפעולות שיבצעו לעצירת המסתננים בגבול מצרים.

בשבוע שעבר התגאו בסביבת ראש הממשלה כי בחודש האחרון לא הצליח אף מסתנן לחדור לישראל, לראשונה מזה שבע שנים. אולם נראה כי השמחה בלשכת נתניהו מוקדמת מדי. פצצה מתקתקת בדמות מאות אלפי זרים ומסתננים נמצאת בלב מדינת ישראל, והבעיה מזמן אינה שייכת רק לדרום ת"א.

גם התנהלות המשטרה וכלי התקשורת המדחיקים את הבעיה ומציגים את התושבים הסובלים, כגזענים, אינה פותרת את הבעיה אלא רק מגבירה את הזעם והתסכול בקרב בשכונות. נראה כי ההתפרצות הבאה היא רק עניין של זמן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד