בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה חצתה את כל הקווים"

בכוכב השחר ממשיכים לפעול במחאה על הפרובוקציה המשטרתית. "מי שיושב בבית וחושב שהוא ישן לבטח ודבר לא יקרה לו כי הוא שומר חוק, אז הוא טועה". לעצורים הם אומרים: "אתם לא לבד"

  • אברהם שפירא
  • י' אייר תשע"ה - 21:30 29/04/2015
גודל: א א א
"להלחם באויב, להגן על האוהב". ההפגנה (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)
"להלחם באויב, להגן על האוהב". ההפגנה (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

לאחר הפגנת המחאה נגד הפרובוקציה המשטרתית ביישוב כוכב השחר, ממשיכים התושבים לפעול בכדי למנוע הישנות מקרים דומים.

"המטרה שלנו עכשיו היא בשני מישורים" מסבירה טל וייזל מדוברות היישוב. "קודם כל במישור הפנימי סביב היישוב, לשמור אותו מאוגד. יש לנו חמישה תושבים שעצורים וזה מאוד חשוב לנו להמשיך את הקשר איתם ולתת להם את התחושה הברורה שהם לא לבד בסיפור הזה. זה חלק אינטגרלי במאבק שלנו" אומרת וייזל.

"במישור השני אנו רוצים לשמור את כל העניין הזה בכותרות. אנחנו מרגישים בהחלט שלא מדובר בבעיה פרטית של תושב כזה או אחר אלא בעיה כוללת של התייחסות לתושבים ביישובים. בנוסף, חברנו ליישובים כמו מכמש, עדי עד ושילה לצורך שיתופי פעולה כדי שנוכל להגיע לפריצת דרך משמעותית ולא להישאר במצב הקיים".

לאחר המעצרים, הודיעה מזכירות היישוב כי היא מנתקת את הקשר עם משטרת ישראל לאור המעשים. "תושבי כוכב השחר באופן עקרוני הם אזרחים שומרי חוק ומשתפים פעולה עם המשטרה באופן יום יומי. אין לנו את הפריבילגיה לא לעשות זאת, אבל כשמשטרת ישראל בצורה כל כך בוטה חוצה את הקווים, שוברת את כל הכלים ומייצרת פרובוקציה דרמטית כזו, זה דבר שאנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום. הכרזנו שאנחנו מנתקים את מערכת היחסים ההדוקה הזו כדי שהמשטרה תדע שהקשר שלנו איתה חשוב לה לא פחות מאשר לנו, על כל המשתמע מכך".

"משטרת ישראל מזיקה לעם ישראל" (צוריאל עמיאור, סוכנות תצפית)

"אנחנו רואים את המקרה הזה לא כמקרה בודד. זה מקרה שהוא חלק משורה של חציות קווים בשנים האחרונות שאי אפשר לעבור עליהם לסדר היום. זה דבר שפוגע בכל אחד ואחת מאתנו. אם יש מי שיושב בבית וחושב שהוא ישן לבטח בביתו ודבר לא יקרה לו כי הוא אזרח שומר חוק, אז הוא טועה כי כאן מדובר באזרחים תושבי מדינת ישראל שלא עשו דבר וכרגע נמצאים במעצר" מדגישה וייזל.

"השמירה ביישובים היא עניין של חיים ומוות. אדמות המרעה הספציפי על שמירתו נעצרו התושבים הם אדמות מדינה ודבר תורם לביטחון היישוב. האדמה משאירה שטח מפורז ומהווה הפרדה בין גדר היישוב לבין המקום בו מסתובבים בדואים שלעיתים קרובות מאוד מבקשי רעתנו".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד