בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה לא מסוגלת? אל תפריעו לאזרחים"

הטרור הערבי במזרח ירושלים הוא דבר שבשגרה. אתמול (ב') הותקפו יהודים בשבעה בקבוקי תבערה. "עובדתית הפעולות של המשטרה לא מביאות לתוצאות. שישאירו את המפתחות וילכו"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ד אלול תשע"ד - 21:00 09/09/2014
גודל: א א א
קרב בין אזרחים יהודים לערבים (ארכיון)
קרב בין אזרחים יהודים לערבים (ארכיון)

תושביה היהודים של שכונת אבו תור בירושלים סובלים לא מעט מהתקפות הערבים על בתיהם ומותחים ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה. אתמול (שני) נחצה שיא מסוים כאשר השליכו ערבים שבעה בקבוקי תבערה לעבר בתי התושבים.

"אתמול זה היה המשך השגרה שלנו", מספר ברוך פרוס, תושב השכונה, בשיחה עם הקול היהודי. "מאז חטיפת שלושת היהודים בגוש עציון יש כמעט כל יום זריקות אבנים ולסרוגים גם בקבוקי תבערה. אתמול זה היה שיא", מתאר פרוס. "ביום חמישי בשבוע שעבר כמעט נשרפה דירה של אחת המשפחות כאן. המשטרה טוענת שהם פועלים אבל לפי התוצאות שרואים בעין קצת קשה להאמין להם", מביע פרוס את חוסר האמון שרכש כלפי המערכת במשך השנים.

"יהודי בירושלים צריך לברוח בגלל התפרעויות?!". שלט כיבוש אבו תור בששת הימים, עדין תקף? (Avi1111)

"את ערוץ 2 זה לא מעניין"

"שלחתי את הידיעה הזאת לערוץ 7 והם לא חזרו אלי, התקשרתי לערוץ 2 ותחקירן שלהם אמר שאם זה יעניין אז הם יפרסמו. הם לא חזרו אלי, כנראה שאותם זה לא מעניין".

"כל יום", חוזר פרוס על דבריו ומיד מתקן "כמעט כל יום. היה יום אחד שלא היה. לפעמים זה רק תפוח אדמה אחד לפעמים כמה. האווירה הכללית ברחוב היא שמקללים אותך ומגדפים אותך, זה בשגרה ועכשיו זה התגבר. פעם, כשהיה זריקת בקבוק תבערה הייתה נדלקת נורה אדומה, עכשיו גם זה לא".

רכב שהוצת בידי ערבים במזרח ירושלים (כיבוי ירושלים)

"במשטרה אומרים שהם עושים הרבה פעילות סמויה, מעצרים ועוד. אני לא מבין בביטחון ולא יודע בדיוק מה הם עושים, אבל עובדתית הכל ממשיך כרגיל. לפעמים הם שולחים ניידת לעמוד שעתים-שלוש במקום האירוע, וברגע שהניידת יוצאת הם חוזרים לזרוק. ככה נראית בירת ישראל, שני קילומטר מבית ראש הממשלה".

"יהודי בירושלים צריך לברוח בגלל התפרעויות?!"

פרוס הוא טכנאי מזגנים שמסתובב הרבה בשכונות ירושלים. חלקם מאוכלסות ביהודים בלבד, ובחלקם רוב השכנים הם ערבים. "אני הולך מהכותל לשער שכם ורואה הפגנה לא חוקית עם דגלי אש"ף וחמאס. אנשים צועקים לי 'תחזור שלא יבולע לך'. צריך להסביר, אני יהודי בירושלים צריך לברוח בגלל שיש התפרעויות?! האוטובוסים משנים את המסלולים שלהם בעיר העתיקה כדי שלא יזרקו עליהם אבנים בשער שכם?!".

שער שכם (Praisetheloe)

לסיום אומר פרוס את המסר החד שיש לו להעביר לציבור. "אני אזרח שומר חוק. אני פונה לכולם שיגידו למשטרה שיש שתי דרכים. או שהם יתחילו לעבוד, או שיגידו שהם לא מסוגלים לטפל בבעיה, ישאירו את המפתחות וייתנו לאזרחים לפתור את הבעיה הזאת. אי אפשר להפקיר את הבטחון של המשפחות שלנו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד