בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הערבים מדרדרים את הבנות לפשע"

רצח אורית לונדון לא הפתיע את מי שמכיר את סוגיית ההתבוללות בצפון ירושלים. בראיון לקול היהודי מתארת צעירה שהצליחה לצאת מקשר עם ערבים, כיצד מגיעות הצעירות היהודיות לפשע

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ד שבט תשע"ה - 21:30 03/02/2015
גודל: א א א
יהודיה שהתאסלמה (אילוסטציה)
יהודיה שהתאסלמה (אילוסטציה)
רצח אורית לונדון בשריפה בפסגת זאב, המחיש שוב עד כמה מסוכנת תופעת ההתבוללות, אשר חלק ניכר ממנה מתרחש בין נערות יהודיות מבתים קשים, לבין ערבים העוסקים בפלילים.
במרכז הפרשה עומדות שתי צעירות יהודיות מצפון ירושלים, אשר התגלע ביניהן סכסוך על רקע קשריהן המפוקפקים עם צעירים ערבים רבים. על פי החשד, אחת הצעירות הגיעה יחד עם שני ערבים לדירה בה התגוררה הצעירה השניה והציתה אותה. האש התפשטה לקומה השניה שם התגורר הזוג לונדון. הבעל לא היה בבית, אך האשה אורית נפגעה באורח אנוש ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה.
בשיחה עם הקול היהודי מספרת צעירה יהודיה שהיתה בעברה בקשר עם ערבים והצליחה להיחלץ מהעניין בזכות פעילים נגד התבוללות, כיצד מדרדרים הערבים את הנערות היהודיות לעסוק בפשע.
הצעירה, אשר הסתבכה בעצמה בעבירות פליליות רבות יחד עם צעירים ערבים, מתארת את המצב הקשה אליו מגיעות אותן נערות.
"קודם כל זה מגיע מבית הרוס, ומחברות שלוקחות חברות ומכניסות אותן לעסק הזה", היא מתארת. "יש שם פיתויים של כסף, סמים ואלכוהול. בנות שאין להן אמצעים בבית מתפתות, והערבים צדים אותן. הם יודעים בדיוק את מי לבחור, לאיפה להגיע ולהתחיל לפתות, והם יודעים לתת לבנות אשליה. ברגע שנותנים לבנות סמים ואלכוהול הן יעשו הכל, אפשר להגיד שהן ממש מהופנטות".
בפסגת זאב ונווה יעקב ישנן עשרות רבות של נערות ונשים הנמצאות בקשרים עם ערבים, חלקם מהשכונות הסובבות את האזור, בית חנינא, כפר עקב, שועאפט ועוד. לא אחת התרחשו גם אירועים אלימים בין תושבים יהודים לבין אותם הצעירים הערבים. אחד האירועים הבולטים היה קטטה בין שני ערבים לקבוצת יהודים בגן ציבורי בנווה יעקב, במהלכה הוכו שני ערבים ונזקקו לאשפוז בבית החולים. מעל עשרה צעירים יהודים הואשמו בגין מעורבות באירוע. לפי עדי ראיה, הצעירים הערבים ישבו בגן יחד עם צעירות יהודיות.
את פרטיה האישיים של הצעירה כמובן לא נחשוף, אך כמי שמכירה את התופעה, הסיפור שהתרחש בשריפה בפסגת זאב לא הפתיע אותה.
"ההדרדרות לא מתרחשת ביום אחד. הערבי קונה את הבחורה לאט לאט, וכשהוא מכניס אותה לעניינים של הפשע הן בהתחלה לא מודעות לזה, הן לא מבינות. הוא מראה לה פעם אחת איך מוכרים סמים ואז היא מתחילה למכור. הוא לוקח אותה עם רכב, עוצר ואומר לה תתצפתי על הבית הזה ואז הוא פורץ אליו עם החברים שלו".
כמי שיצאה מהעולם הזה, אומרת הצעירה כי יש להעניק לבנות סיוע מקצועי אך מתוך אכפתיות, דבר שלטענתה לא קיים כיום אצל גופי הרווחה הממסדיים. "הבנות הללו צריכות עזרה פסיכולוגית, ללמוד להיות חזקות ולהאמין בעצמן. יש ארגונים כמו להב"ה שרוצים לעזור להן. חוץ מזה אני בעד חקיקה שתפעל נגד התופעה, במיוחד נגד הקטינות שמסתובבות איתם".
תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד