בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הפעילות של אשרמן תגרום לשפיכות דמים"

ביום רביעי הגיעו ערבים ואנשי שמאל קיצוני לחרוש שטחים בסמוך לישוב אש קודש. בעקבות הפרובוקציה מזהירים בישוב מפני פעילותם של אנשי השמאל הקיצוני מארגון "רבנים לזכויות אדם"

  • אברהם שפירא
  • כ"ז כסלו תשע"ה - 00:00 19/12/2014
גודל: א א א
החריש באש קודש (סוכנות תצפית)
החריש באש קודש (סוכנות תצפית)

ביום רביעי הגיעו ערבים מהכפר ג'אלוד יחד עם אנשי ארגון השמאל הקיצוני "רבנים למען זכויות האדם", ובראשו "הרביי" אריק אשרמן, לחרוש אדמות הסמוכות לישוב אש קודש שבגוש שילה. ארבעה טרקטורים השתתפו בחריש, שנערך הפעם ללא תיאום עם צה"ל.

ערבי חורש סמוך לאש קודש (סוכנות תצפית)

תושבים מאש קודש ירדו לעבר אנשי השמאל והערבים וניסו למנוע את החריש. למקום הגיעו חיילים ובראשם מח"ט בנימין, שלבסוף הורה על הוצאת צו שטח צבאי סגור לאזור מכיוון שהחריש נעשה ללא אישור. בסופו של יום, הספיקו הערבים לחרוש מספר חלקות.

"אש קודש מגבה את צה"ל והמח"ט שהחליט למנוע מהערבים את החריש, אך אנו תמהים איך המשטרה מאפשרת לאריק אשרמן להסתובב פה בשעה שהוא מבעיר את הגזרה", אמר דובר הישוב אש קודש והוסיף כי "הפעילות שלו תגרום לשפיכות דמים".

לפני כשנתיים נרשמו עימותים רבים בגוש שילה לאחר שצה"ל החליט לאשר ולאבטח חריש ערבי באותו המקום. תושבי אש קודש הזהירו את צה"ל כי במקרה שיתקיים החריש הגזרה תבער. ואכן, כוחות רבים הוקפצו לאזור בכדי לחצוץ בין התושבים היהודים שהגיעו למנוע בגופם את החריש לבין הערבים החורשים והטרקטורים. במהלך העימותים נעצרו ארבעה תושבים. עצי זית של ערבים נכרתו באזור, ערבי הותקף ורכבו הושחת. לאחר החריש קיימו תושבי אש קודש תפילת ערבית בכפר ג'אלוד. שלושה ערבים נפצעו, כמאה ושמונים עצי זית נכרתו ושמשות נופצו.

ערבי חורש סמוך לאש קודש (סוכנות תצפית)

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד