בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב מלמד: "ראש הממשלה הונה אותי"

שנתיים אחרי "הסכם האולפנה" - ישיבת בית אל קיבלה את הפיצוי, אך איפה 300 יחידות הדיור?

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ח אלול תשע"ד - 13:37 23/09/2014
גודל: א א א
הפגנה נגד ההסכם בגבעת האולפנה (ארכיון)
הפגנה נגד ההסכם בגבעת האולפנה (ארכיון)

לפני כשנתיים, סער הישוב בית אל נוכח פינוי והרס בנייני שכונת גבעת האולפנה. עסקני בית אל איימו במאבק עיקש, ובני נוער להוטים עמלו על ביצור השכונה, עד שהתברר כי הבניינים יהרסו ויפונו ללא התנגדות, וזאת בעקבות סיכום עם הרב זלמן מלמד, רב הישוב וראש הישיבה.

על פי הסיכומים, בתמורה לפינוי שקט של המבנים, היו אמורים להיבנות 300 יחידות דיור בבית אל, וכ-30 יחידות דיור במתחם הישיבה, זאת בנוסף למבנה גדול עבור הישיבה.

השלטונות יתייחסו ברצינות לדבריו הפעם? הרב זלמן מלמד

בני נוער וגורמים בהתיישבות התנגדו באותו הזמן להסכם, בטענה שלא סוחרים בארץ ישראל, הפגינו כנגד ההחלטה, ואף התבצרו בבתים, מהלך שהוביל לפינויים האלים בידי חלק מהתושבים והעסקנים המקומיים.

בשיחה עם הקול היהודי בזמנו אף התייחס הרב מלמד לטענות בדבר אלימות הקשה שהפעילו תלמידיו, ואמר ביחס למתבצרים בבתים: "אני לא מבין מדוע האנשים הללו נכנסו לבתים שהם לא שלהם.הבתים הם בתים שלנו ואנחנו מתכוונים לחזור אליהם, אמר הרב, והוסיף כי "עושה רושם שהאנשים הללו זקוקים לטיפול רפואי נפשי ואני לא יודע מה הפתרון לכך".

אולם כעת מתברר כי כמאמר הביטוי, אנשי הישוב בית אל גם לקו, גם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מן העיר. בניית המבנים עבור הישיבה התאפשרה אמנם, אך 300 יחידות הדיור שהובטחו לישוב טרם אושרו.

בראיון שפורסם אמש באתר 'ערוץ 7', תקף הרב זלמן מלמד את ראש הממשלה ואמר כי האחרון לא עמד בהתחיבויותיו.

"ראש הממשלה הבטיח שאם אקרא להימנע מלהתנגד התנגדות ממשית להרס בתי האולפנה, יוקמו שלוש מאות יחידות דיור וייבנו עוד שלושים יחידות דיור לישיבה ודברים נוספים, והנה ראש הממשלה הונה אותי והוא לא עמד בהבטחתו. התקדמו כל האישורים וכד' וכשהדבר הגיע לאישור שלוש מאות יחידות הדיור ראש הממשלה עצר את זה והוא מונע את קיומו", האשים הרב מלמד.
הרב מלמד התייחס בהקשר הזה לבנייני "שכונת דריינוף", אותם הורה בג"ץ להרוס בתוך חצי שנה, ואמר כי גם את המבנים הללו התחייב ראש הממשלה להכשיר תמורת הפינוי השקט של שכונת האולפנה.

כעת אומר הרב מלמד כי במידה ויהיו תושבים שיהיו נכונים להאבק על הבתים, לא יוכל לעצור בעדם. "אני צופה שעל השכונה של דריינוף שהובטח על ידי ראש הממשלה שהיא תוסדר וכעת יש פסיקת בג"ץ להרוס, הציבור לא יסכים לזה ותהיה על זה מלחמה קשה ממש. יהיו אנשים שיהיו מוכנים להיפגע, להיפצע ואף חמור מזה, ולא לתת להריסת הבתים הללו שנמצאים ממש בלב הישוב. אי אפשר להסכים לדבר הזה", אומר הרב מלמד ומוסיף כי בעקבות ההונאה שחש בפרשת האולפנא,"לא אוכל לפעול להרגעת הרוחות".

הרב מתייחס לסערה הקיימת בבית אל ובכלל בהתיישבות סביב הסכם האולפנה, ומציין כי אי העמידה של ראש הממשלה בהתחייבותו, פגעה בו אישית. "אני מאוכזב ומתוסכל מהדבר הזה. זו פגיעה אישית בי. יתר על כן, כאשר בונים שלושים יחידות דיור ואת בניין הישיבה הציבור אומר שהרב דאג לעצמו ושלוש מאות הבתים שראש הממשלה הבטיח לא מעניינים את הרב. זו פגיעה מאוד קשה בי ולא אוכל להתערב ולומר לאנשים להימנע מהמאבק הזה".

ספק אם לאחר פרשת האולפנה, יתייחסו במערכות השלטון ברצינות לדבריו של הרב, שבעבר גרמו לחשש כבד מפני הרס מאחזים. אך כך או כך, אפשרות הגולשים להגיב על הכתבה המדוברת בערוץ 7 נחסמה בידי האתר, בצעד אופייני שהתרחש גם בתקופת המאבק על גבעת האולפנה, אז דאגו להשתיק את קולות המחאה כנגד ההסכם.

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד