בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התאבדות, פיגוע או רצח?

לפני שבוע וחצי נמצאה סמוך ליישוב רבבה גופתו של הרב משה טלבי, תושב חיספין שבגולן. המשטרה מיהרה להודיע שמדובר בהתאבדות, אך ממצאים בשטח ועדויות של כוחות ההצלה מעלים ספיקות קשים בגרסת המשטרה

  • כ"ח אדר ב תשע"א - 10:32 03/04/2011
גודל: א א א
הישוב רבבה
הישוב רבבה

לפני שבוע וחצי נמצאה סמוך ליישוב רבבה גופתו של הרב משה טלבי, תושב חיספין שבגולן. המשטרה מיהרה להודיע שמדובר בהתאבדות, אך ממצאים בשטח ועדויות של כוחות ההצלה מעלים ספיקות קשים בגרסת המשטרה. "גם תיק הירצחה של נטע שורק נסגר כהתאבדות עד למעצר המחבלים". ראש המועצה גרשון מסיקה: "לאור ההתנהלות ולבקשת המשפחה, אבקש ממפקד המחוז להקים צוות חקירה חדש בפרשה".

בצהרי יום רביעי לפני שבוע וחצי, התקבל דיווח על אדם שנמצא ירוי סמוך ליישוב רבבה בשומרון. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו למקום קבעו את מותו וזיהו אותו. הרב משה טלבי, תושב חיספין שבגולן, אב לתושבת היישוב. זמן קצר לאחר מכן קבעה המשטרה כי מדובר בהתאבדות ולא במקרה של פח"ע או פלילים.בני משפחתו של טלבי הטילו ספיקות קשים בגירסת המשטרה, וטענו כי לא ייתכן שמדובר בהתאבדות. "הרב טלבי, רב צבאי בדרגת רס"ן בעברו, לא ראוי לפגיעה הזו בשמו הטוב. כל מכריו יודעים בבטחון מוחלט שההאשמות שהועלו אינן מתאימות לנסיבות המקרה. אדם מלא חיים ושמחה וכל מי שמכיר אותו אומר כי לומר עליו שהתאבד זו רשעות שאין למעלה הימנה ", כתבו בני המשפחה.

כוחות ההצלה מפקפקים

בכיר במחלקת הביטחון של המועצה האיזורית שומרון מטיל אף הוא ספק בגירסת המשטרה. "יש פה הרבה מאוד סימני שאלה. להערכתי מדובר בהתנהלות חובבנית של המשטרה שמיהרה לצאת תוך זמן קצר במסקנות חפוזות". לדבריו, "התנהלות המשטרה נובעת מרצון לקבל זירת מוות נטולת כוונה לכאורה. אם אין כוונה ידועה, קל לדבר על התאבדות. זירת רצח פלילי או לאומני הרבה יותר מסובכת מבחינתם, והם לא מעוניינים בזה".

עדויות של כוחות ההצלה, כמו גם חיפושים שעשו בני המשפחה אחרי ממצאים נוספים בזירת המוות באופן פרטי, עשויים לאשש את הטענה כי המשטרה תפרה תיק התאבדות, שמכתים את שמו הטוב של טלבי ומשפחתו.

אותו גורם טוען כי ייתכן ומדובר בניסיון לגניבת רכב שהסתיים ברצח. "לפני כחצי שנה נגנב רכבה של רונית נמט, תושבת קדומים על ידי ערבים שעלו כטרמפיסטים מצומת גיתי אבישר, קילומטר אחד מרבבה. באיומי סכין הוצאה נמט מהרכב ואך בנס הפרשה לא הסתיימה אחרת. ייתכן והיה פה ניסיון דומה שהסתיים ברצח", הוא מהרהר בקול.

אותו גורם הביא כחיזוק לדבריו עוד מספר אירועים של גניבות רכבים באיזור צומת יקיר, הסמוכה אף היא לרבבה.

"תיק נטע שורק יוכיח"

בחודש אדר אשתקד יצאה נטע בלאט-שורק, ששהתה בחופשה במנזר בית ג'מאל הסמוך לבית שמש לטיול רגלי בהרים. יומיים לאחר מכן נמצאה גופתה, וגם במקרה זה הודיעה המשטרה כי מדובר באירוע התאבדות. המשפחה דחתה מכל וכל את האפשרות הזו. "ברור לי שהיא לא פגעה בעצמה, בשל הסיבות הבאות: אדם המתכנן לפגוע בעצמו מצוי בדרך כלל במצב נפשי קשה, משאיר אחריו מכתב, אינו נוטל לדרכו האחרונה מזוודה גדושת בגדים, איננו קובע פגישות עבודה, ואיננו מנסה להאריך את זמן חופשתו, כפי שעשתה אשתי", אמר אז בעלה.

לאחר הירצחה של התיירת כריסטין לוגן, ודקירתה של חברתה קיי סוזן ווילסון לפני כמחצית השנה, הצליחו כוחות הביטחון לעצור חוליית מחבלים מאיזור גוש עציון, שהודו בחקירתם כי רצחו את שורק מספר חודשים קודם לכן בצורה דומה.

דובר מחוז ש"י במשטרה, אמר ביום חמישי שעבר, כי מותו של הרב טלבי נגרם מהתאבדות. הוא לא נענה לבקשה להזים את האפשרויות שמדובר ברצח על רקע פלילי או לאומני.

כך או כך, ראש המועצה האיזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בשיחה שקיימנו, כי לאור התמיהות הרבות ולבקשת המשפחה, יבקש ממפקד מחוז ש"י במשטרה, לקים צוות חקירה מיוחד שיבחן מחדש את הפרשה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד