בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

וידאו: "עינויים קשים מצד השב"כ"

עורכי דינם של העצורים טוענים שעל אף אלימות חסרת תקדים של החוקרים, ההצתה בדומא לא פוענחה. הדברים נאמרו לאחר מפגש של עורכי הדין עם שלושה מן החשודים

  • ה' טבת תשע"ו - 18:22 17/12/2015
גודל: א א א
עורכי הדין במסיבת העיתונאים הערב (יהודה פרל)  (יהודה פרל)
עורכי הדין במסיבת העיתונאים הערב (יהודה פרל) (יהודה פרל)

ארגון חוננו מקיים בשעה זו מסיבת עיתונאים בירושלים בקשר להתפתחויות האחרונות בקשר לעצורים בפרשת דומא.

ביממה האחרונה אחד העצורים, קטין, נפגש עם עורך דינו לאחר שהדבר נמנע ממנו במשך שלושה שבועות, הרף המיקסימלי שניתן בחוק.

עו"ד עדי קידר אמר במסיבת העיתונאים כי חוקרי השב"כ, לרבות קצינים בכירים נקטו באמצעים אלימים וחסרי תקדים כנגד הנערים העצורים.

עו"ד עדי קידר במסיבת העיתונאים (יהודה פרל)

עו"ד קידר אמר כי את הקטין שהוא פגש היום הוא הכיר בעבר אך כעת בקושי הצליח לזהות אותו בשל האלימות הקיצונית שהופנתה כלפיו.

"נמנעה ממנו שינה, הוא אזוק בידיו וברגליו. נכנסים חוקרים בכירים ומתחילים לבצע בו תקיפות אכזריות באיברים רגישים בגוף עד שבשלב מסוים הוא כבר לא הרגיש כלום כולל בעיטות וסטירות", אמר קידר.

עוד טען עו"ד קידר כי החקירה לא העלתה פענוח של אירוע ההצתה בכפר דומא.

את הפגישה עם עורך הדין קידר קיים העצור כשהוא עומד מאחורי זכוכית, כפי שנעשה עם המחבלים החמורים ביותר, כך לדברי קידר.

עו"ד דוד הלוי טען במסיבת העיתונאים כי צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה נועד אך ורק על מנת לנטרל את האפשרות שההתנהלות החמורה של השב"כ תחשפף בתקשורת.

עו"ד דוד הלוי (יהודה פרל)

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג אף הוא את אחד החשודים אמר: "זהויום שחור לדמוקרטיה. נתניהו דאג לאוכל ופרסום על היחס למחבל נאלח שדקר יהודים בפסגת זאב אבל היום אין דמוקרטיה".

"הרצח בדומא לא פוענח אבל מה שכן פוענח זה שאצל חוקרי השב"כ והמשטרה אין דמוקרטיה ובחדרי החקירות הכל מותר", הוסיף עו"ד בן גביר.

עורכי הדין הוסיפו כי על גופם של העצורים שפגשו נראו סימני אלימות קשים ולדברי העצורים, בימים האחרונים, כשהבינו חוקרי השב"כ כי אין בידם ראיות מפלילות כנגדם בקשר להצתה בדומא, הוגברו מעשי האלימות כלפיהם. הם הוכו ועונו בצורה קשה כאשר ידיהם ורגליהם קשורות ועיניהם מכוסות.

לשאלת אחד העיתונאים, השיב עו"ד איתמר בן גביר כי העבירות המדוברות כוללות עבירות של היזק רכוש בלבד. "ההצתה בדומא לא פוענחה", הוא שב והבהיר.

עו"ד בן גביר במסיבת העיתונאים (יהודה פרל)

נזכיר, כי אמו של אחד העצורים, קטין, התמוטטה אתמול בבית המשפט ופונתה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי בילינסון.

בעקבות הדברים החמורים שנשמעו במסיבת העיתונאים, פרסם ארגון השב"כ הודעה חריגה וארוכה בנסיון להדוף את הטענות החמורות שהעלו עורכי הדין. בין היתר נכתב בהודעת השב"כ: "בתקופה האחרונה נחקרת התארגנות טרור יהודי, אשר פעיליה חשודים בביצוע פיגועי טרור חמורים, אשר בין היתר סיכנו חיי אדם, קודשי דת ורכוש... לצערנו, מאז ביצוע המעצרים, שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך שמטרתו להכפיש את הארגון ועובדיו ולשבש את פעילותו המבצעית. ניסיון זה ראוי לכל גינוי ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו, כשליחם של אזרחי מדינת ישראל, ותחת ערכים ממלכתיים".

בשב"כ הוסיפו: "עוד יודגש, כי שב"כ הינו ארגון ממלכתי שייעודו הראשון במעלה הינו סיכול איומי טרור וכל פעולותיו, לרבות החקירות המנוהלות על ידו, מבוצעות על פי הוראות החוק והפסיקה ונתונות לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים נוגעים בדבר".

תגובות (17) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד