בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חקירות שדה: שב"כ חוקר קבוצת מטיילים בצפון

18 מטיילים מעוכבים בצפון לאחר הצתת הכנסיה. המשטרה פתחה שולחנות ומבצעת חקירות של המטיילים במתחם קבר חבקוק הנביא. עו"ד קידר מחוננו: "מחזה לא יאומן"

  • יח"צ
  • א' תמוז תשע"ה - 12:29 18/06/2015
גודל: א א א
נחקרים בשדה (ארגון חוננו)
נחקרים בשדה (ארגון חוננו)

כוחות משטרה עיכבו הבוקר (חמישי) קבוצת מטיילים באזור הצפון, זאת מספר שעות לאחר הצתת הכנסייה באזור טבריה.

מדובר בכ-18 נערים ומדריך עם בנו הקטן אשר מטיילים באזור. בשעה שהתפללו תפילת שחרית בקבר חבקוק הנביא הגיעו למקום מספר ניידות משטרה שהודיעו להם כי הם מעוכבים. בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים מימ"ר ש"י, שוטרי יס"מ ואנשי שב"כ אשר מעכבים את קבוצת המטיילים למעלה משלוש שעות בשטח.

הנערים מוקפים בשוטרים בטיול, הבוקר (ארגון חוננו)

הנערים פנו לארגון חוננו ונציג ארגון חוננו הוזעק למקום וגילה כי השוטרים פתחו במקום שולחנות והחלו לחקור את הנערים, אשר מכחישים כל קשר לאירוע הצתת הכנסייה.

עו"ד עדי קידר שיגר מכתב בהול למפקד היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובו מחה על העיכוב והתנהלות המשטרה: "אי אפשר להשתחרר מהרושם שמעצרם של מרשיי נעשה אך ורק לאור חזותם. ברור לחלוטין כי המעצר נעשה אך ורק כדי להראות כאילו נעשים מאמצים לפענוח הפרשה, כאשר ברור לחלוטין שכיוון זה כלל אינו רלבנטי", כתב קידר. "המחזה הלא יאומן לפיו נחקרים קטינים בשטח בליווי פגיעה אנושה בזכויותיהם המשפטיות הינו דבר פסול שיש בכל מצב להימנע ממנו. אבקשכם לפעול לשחרורם של כלל הצעירים לאלתר שאם לא כן תיאלצו לשאת באחריות עקב ההתנהלות הבלתי חוקית המתנהלת בשעות אלה בצפון"

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד