בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש להרס בית הכנסת: ביצורים והכנה למאבק

בעקבות החשש כי צה"ל והמשטרה יחריבו את בית הכנסת בגבעת זאב, פעילים רבים הגיעו במהלך הלילה למקום והתכוננו למאבק. "קוראים לחיילים לסרב פקודה". הבוקר צפוי בג"ץ לפסוק אם לאפשר דחייה נוספת בהרס

  • כ"ב חשון תשע"ו - 08:50 04/11/2015
גודל: א א א
נערכים להרס, גבעת זאב, הבוקר (אהוד אמיתון TPS)
נערכים להרס, גבעת זאב, הבוקר (אהוד אמיתון TPS)

נערכים למאבק:בעקבות חשש כי כוחות הביטחון ישתלטו על בית הכנסת לפני מועד ההרס בשביל למנוע מפעילים להגיע בזמן אמת, הגיעו במהלך הלילה מאות פעילים לבית הכנסת "איילת השחר" בשכונת גבעת זאב.

חלק מהפעילים בבית הכנסת (TPS)

פעילים העבירו את הלילה בבית הכנסת (TPS)

הבוקר (רביעי) יתקיים דיון בבג"ץ בשאלה האם לאפשר את דחיית ההרס, אולם בעקבות מידעים שונים שהתקבלו במטה המאבק עלה החשש כי כוחות הביטחון ישתלטו על בית הכנסת עוד בטרם מועד ההרס הצפוי בשביל למנוע התבצרות במקום.

בסביבות השעה 10:00 הבוקר צפוי בג"ץ להחליט האם ההרס יתקיים במועד שנקבע או יידחה בכמה שבועות. אם לא תאושר הדחייה, צפויים כוחות הביטחון להגיע להחריב את בית הכנסת היום או מחר.

"נאבק בכל מחיר". צמיגים שהוכנו לקראת המאבק, הלילה (TPS)

בהשתתפות מאות הפעילים במקום ובהשתתפות הרב טולדנו, רב השכונה והרב יעקב עדס, התקיימו במקום סליחות במהלך הלילה.

"עכשיו נמצאים פה הרבה פעילים. חלקם יושבים בבית הכנסת ולומדים, מחכים לשעת פקודה", סיפר אחד מפעילי מטה המאבק בשיחה עם הקול היהודי. "יש לא מעט שעלו לגג ומכינים כעת ביצורים ויש גם חסימות על הכביש".

| "סרבו פקודה!"

"מגוון הפעילים שהגיעו הוא מאוד רחב. כמובן שכולנו כאן קוראים לשוטרים ולחיילים שצפויים להגיע, שיסרבו פקודה ולא שיתתפו בהרס בית הכנסת". דובר מטה המאבק, יהודה פואה, אמר לקול היהודי, כי "לפי החוק במדינת ישראל, פקודה בלתי חוקית בעליל אסור לבצע. כיוון שההוראה להרוס את בית הכנסת היא הוראה גזענית, ניכר בעליל שאינה חוקית ולכן אין לבצעה. כל חייל או שוטר שיבצע את הפקודה עלול לתת את הדין".

הפעילים בבית הכנסת, הלילה (ישי אליהו)

מבחינת פואה, המטרה היא להאבק בכל מחיר נגד הריסת בית הכנסת, כאשר מבחינתו הרמת ידיים על שוטרים וחיילים היא קו אדום. כעת, משקיעים במטה המאבק מאמץ רב להביא עוד ועוד פעילים לשטח בית הכנסת בכדי למנוע מכוחות הבטחון לכתר את המתחם.

| "לוח הזמנים הצפוף שהציב בג"ץ לא מותיר מקום לספק"

אתמול הגישה המשטרה בקשה מבג"ץ לדחות את ההרס בשלושה שבועות. "נשמנו לרווחה. כבר חשבנו שבעת הזאת לא יעלה גם על דעתם להרוס בית כנסת", אומר פואה. נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור קבעה, כי על המדינה להשיב עד השעה 8:30 בבוקר, מדוע יש לדעתה לדחות את הרס בית הכנסת. כמו כן, עד השעה 10:00 בבוקר, יש על העותר הערבי להשיב לטענות המדינה. כזכור, החלטת בג"ץ הקודמת, שנשארה כעת בעינה, מחייבת את המדינה להחריב את בית הכנסת עד מחר (חמישי).

פעילים בגבעת זאב, הלילה (ישי אליהו)

לדבריו של פואה, הסיבה שהמשטרה מבקשת לדחות את ההרס היא כמות הכוחות שהיא צריכה להשקיע בהרס בית הכנסת, מה שכעת מושקע בניסיון למנוע פיגועים נוספים. "לא מעניינים אותם רגשות של יהודים והם אפילו לא מעלים על דעתם שיש בעיה להרוס בית כנסת, ועוד בתקופה כזו".

(ישי אליהו)

"לוח הזמנים שהציב בג"ץ מאוד צפוף ומזה אנו למדים שכוונת בג"ץ הינה חד משמעית – להחריב ולהשמיד ולהרוס את בית הכנסת. בעקבות תקדים דריינוף, אנו חוששים שהצבא עלול לנסות לכתר את המקום כבר הלילה ולמנוע הגעה של אנשים לתוך בית הכנסת. אנו קוראים לכל מי שיכול לצאת מהבית ולהגיע לכאן. בית הכנסת איילת השחר, רחוב רמה 1, גבעת זאב".

עודכן לאחרונה: 8:50

קריאה לפעילים שהופצה אמש

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד