בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לראשונה מגדירים את נוער הגבעות כאויב"

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מגיב לכתב האישום החמור שהוגש נגד החייל מבת עין. "מישהו בחלונות הגבוהים קיבל החלטה מאוד בעייתית"

  • כ"ד ניסן תשע"ה - 20:52 13/04/2015
גודל: א א א
עורך הדין עדי קידר
עורך הדין עדי קידר

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, סנגורו של החייל אלעד סלע מבת עין נגדו הוגש היום (ב') כתב אישום חמור על ריגול, תוקף את סעיפי האישום ואת האשמת סלע בפגיעה בביטחון המדינה המיוחסת לו בשל העברת מידע לפעילים בהתיישבות.

"עוד לא קיבלנו ועיינו בחומר החקירה שחלקו חסוי, אך באופן כללי אני חושב שיש כאן כתב אישום שיש פה דגל שחור ובעייתי שמתנוסס מעליו, כי אני חושב שזו הפעם הראשונה שמהערכת מגדירה רשמית את נוער הגבעות כאויב", אומר קידר ומצביע על האשמת סלע בפגיעה בביטחון המדינה בשל מידע שהעביר לפעילים ושכנים שלו מהישוב בת עין, מידע שכלל הגדרה שלהם כמי שמעוניינים לבצע פעולות נגד ערבים.

"אני חושב שמישהו מאוד ספציפי בחלונות הגבוהים ביותר קיבל החלטה מאוד בעייתית ושנויה במחלוקת, ואני מאוד מקווה שעיון בחומר הראיות יעזור לי כדי להפריך את הטענה הזאת ויהיה מי שימצא לנכון, או בית הדין או הפרקליטות, לרדת מהעץ הזה ולהכניס את התיק לפרופורציות המתאימות".

קידר מסכים כי המעשים שביצע סלע הם עבירה על החוק הצבאי, אולם אומר כי הפרשנות של הפרקליטות למעשים הינה מרחיקת לכת. "נקרה לפניו חומר שהוא חומר שקשור לחברים ושכנים, והוא מצא לנכון לשתף אותם. זו חריגה מסמכות אבל בטח ובטח שלא היתה לו כוונה לפגוע בביטחון המדינה. אני חושב שמדובר בספקולציה ופרשנות, והנאשם עצמו כשקרא את החלק הפרשני של כתב האישום נדהם לראות את הדברים הללו ואני סמוך ובטוח שבשלב מסויים לאחר ניתוח נכון של התיק אנחנו נחזיר אותו לממדים הנכונים".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד