בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מבוכה קשה למשטרה במשפט הצתת הכנסייה

עו"ד בן גביר הביך את חוקר המשטרה המשמש כעד במשפט באמצעות הצגת סרטון מפוברק. החוקר נפל בפח

  • יח"צ
  • ט' סיון תשע"ו - 21:02 15/06/2016
גודל: א א א
הכנסייה שהוצתה (כבאות והצלה צפון) (כבאות והצלה צפון)
הכנסייה שהוצתה (כבאות והצלה צפון) (כבאות והצלה צפון)

(הסרטון המפוברק שהציג עו"ד בן גביר לחוקר)

דרמה בדיון שהתקיים לאחרונה בבית המשפט המחוזי בנצרת בפני השופט ג'ורג' אזולאי במהלך דיון הוכחות בבית המשפט בתיק בו נאשמים שני צעירים בהצתת כנסיית הלחם והדגים בחודש יולי לפני כשנה.

במהלך הדיון, ביקש עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של אחד הנאשמים, כי טל מזרחי, אחד החוקרים של מחוז ש"י שעמד להעיד יצא מהאולם ולאחר שיצא מזרחי מהאולם ביקש בן גביר מהשופט כי יתיר לו לבצע תרגיל לחוקר, לאחר הערות של באי כוח הפרקליטות עו"ד שרון דניאלי ועו"ד אבי פסטרנק השופט הסכים.

לאחר שמזרחי חזר, הציג בפניו בן גביר סרטון שבו נראה לטענת המשטרה הרכב החשוד בביצוע העבירה בעיר טבריה, מספר שעות לפני אירוע ההצתה, מזרחי טען כי הרכב שנראה בתמונה הוא הוא הרכב החשוד והוא אף מזהה אותו לפי מספר סימנים ייחודיים ובין היתר קילוף מיוחד על גג הרכב.

אלא שכאן ציפתה למזרחי הפתעה כאשר בן גביר הטיח בו כי הוא אינו דובר אמת וכי הסרטון שהוצג לו אינו הרכב החשוד אלא רכב דומה שצולם בזווית דומה על ידי צוות משרדו של בן גביר, מזרחי התעקש שוב ושוב כי זה הרכב אלא שבשלב מסוים הבין כי נפל בפח שטמן לו הסנגור.

ראוי לציין, כי הסרטונים אינם הראיה היחידה בתיק ובין הצדדים ניטש וויכוח לגבי טביעות DNA שנמצאו מספר קילומטרים מהזירה כמו גם בקבוק חלב שנמצא סמוך והכיל שיירי בנזין והוא דומה מאוד לבקבוק שהנאשם נראה תופס בידו, אולם יחד עם זאת עדותו של מזרחי גרמה למבוכה קשה בפרקליטות.

עו"ד בן גביר אמר היום: "אני חושב שאווירת הניצחון בימ"ר ש"י ובשב"כ כלפי התיק הזה הייתה מוקדמת, החקירות הנגדיות שניהלנו עד כה מוכיחות כי בגרסת התביעה יש חורים רבים ואין ספק שהתרגיל שנעשה מעלה עוד יותר סימני שאלה לגבי זהות הרכב, קו וחומר כאשר הנאשם מציג גרסה וטוען טענת אליבי".

עוד עדי קידר פרקליטות של הנאשם השני מסר: "התרענו כבר בעבר על הפזרנות חסרת התקדים של המשאבים בתיק זה, המשטרה כיוונה את המטרה ודרסה ברגל גסה כל קו הגנה אפשרי, במהלך ניהול המשפט הצליחה ההגנה לערער פעם אחר פעם את המסקנות הנסיבתיות שהציגה התביעה, אנו מקווים שהתביעה תשקול מחדש את עמדתה הנוקשה בתיק זה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד