בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע השב"כ מתעקש על דיון בפ"ת?

הותרה לפרסום החלטת ביהמ"ש - היכן יתקיים הדיון של העצורים?

  • ד' חשון תשע"ה - 12:39 28/10/2014
גודל: א א א
הפגנה שהתקיימה במחאה על מעצר נערי גבעות בשב"כ. ארכיון (ארגון חוננו)
הפגנה שהתקיימה במחאה על מעצר נערי גבעות בשב"כ. ארכיון (ארגון חוננו)

בית המשפט המחוזי בירושלים דן לפנות בוקר בשאלה משפטית מעניינת אשר הובאה לפתחו במסגרת ערר שהוגש בעניינו של עצור, אשר נאסר לפרסם את פרטיו ונסיבות מעצרו.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד הגיש אמש ערר דחוף לבית משפט השלום על ההחלטה לעצור את האדם, והשופט חן אביטל מבית משפט השלום בירושלים קבע דיון בבקשה לשעות הבוקר. בהמשך הגישו חוקרי המשטרה בקשה להעברת מקום הדיון לבית משפט השלום בפתח תקוה. יש לציין כי בפתח תקווה נמצא מתקן מעצר של השב"כ, שם נחקרים בדרך כלל פעילי ימין ונערי גבעות הנעצרים ונאסר עליהם בצעד דרקוני לפגוש עו"ד.

השופטת חנה מרים לומפ קיבלה את דרישות המשטרה מבלי שביקשה את תגובתו של עו"ד בן גביר, וזה הגיש בתגובה ערר לבית המשפט המחוזי, שם נקבע דיון לשעה שמונה בבוקר בפני השופט דראל.

במהלך הערב הגישו חוקרי המשטרה, יחד עם פרקליטות מחוז י-ם, בקשה לבטל את הדיון או לדחותו, אולם השופט החליט להקדים את מועד הדיון לשעה חמש וחצי לפנות בוקר, וזאת בכדי להשלים את הדיון בערר בטרם עוברות 24 שעות מרגע מעצרו של העורר.

ואכן לפנות בוקר התייצבו בבית המשפט עו"ד בן גביר יחד עם חוקרי המשטרה, והשופט נענה לערר וביטל את החלטתה של השופטת לומפ. עם זאת השופט קבע כי העצור יובא בפני שופט בפתח תקוה ובהתאם לכך יבחן הצורך בדיון הנוסף בירושלים.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה: "לא ברור מדוע המשטרה מתעקשת על ניהול התיק בפתח תקווה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד