בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מדוע רב יישא דברים בטקסי השבעה לצה"ל?"

צעדים בוני אמון לבחורי ישיבות המתגייסים לצה"ל? קצין חינוך ראשי ממליץ להוציא רבנים מטקסי ההשבעה לצה"ל ולמדינה. דובר צה"ל: "צה"ל מכיל בתוכו בעלי אמונות שונות"

  • כ"א אדר תשע"ה - 09:58 12/03/2015
גודל: א א א
חיילים חרדים בצהל (ארכיון)
חיילים חרדים בצהל (ארכיון)

תת אלוף אבנר פז-צוק, קצין חינוך ונוער ראשי בצה"ל שלח לאחרונה מכתב לראש אגף כוח אדם אלוף חגי טופולנסקי, בו הוא ממליץ שרבנים לא ישתתפו בטקסי ההשבעה של הטירונים בצה"ל. עם פרסומו של המכתב, ניכרת אכזבה בידי חיילים רבים להם הובטח אורח חיים דתי בצה"ל.

תחת הכותרת "טקס השבעת טירונים – בקשה לבחינה מחודשת", כתב תא"ל פז-צוק "אני מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס, לצד מפקד היחידה, הם הרב החילי ורב היחידה. הטקס איננו טקס דתי ואין סיבה שייראה כך". לדבריו, לאחרונה פנו אליו מספר מפקדים בתמיהה על מרכזיותם של הרבנים הצבאיים בטקסים אלו, בהם החיילים מושבעים אמונים לצה"ל ולמדינה, ולא לערכי היהדות דווקא. "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה".

תא"ל פז-צוק, המליץ במכתבו לשנות מספר סעיפים שייראו כך:

1. מפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזית ללא ליווי רב חילי או רב אחר.

2. הקראת פרק מהתנ"ך - יבוצע על ידי אחד ממפקדי הטירונים (קח"ר מסביר כי "אין בלעדיות לרבנות בנושא התנ"ך").

3. יבוטל דבר הרב החילי.

בתגובה לדברים, אמר שר הבטחון יעלון, כי "אנחנו עושים את טקסי ההשבעה בכותל המערבי. אין ספק שהכותל המערבי, מבחינת ליבו הפועם של עם ישראל וירושלים שבאלפי תורות ערגו למקום הזה, יש מקום גם לסממנים דתיים בטקס צבאי".

מדובר צה"ל נמסר: "לאורך השנים פקודת 'טקס השבעת טירונים' שונתה מספר פעמים, ובימים אלו נבחנת בצה"ל בהמלצת גורמים מקצועיים. במסגרת זו נבחן מחדש אופיו של טקס ההשבעה בדגש על הגדרת מרחב הפעולה של המפקד ועל ההוראות המחייבות בפקודה, זאת תוך שמירה על צביון צה"ל כצבא ממלכתי הכולל בתוכו משרתים בעלי אמונות שונות".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד