בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משט חדש בדרך לרצועת עזה

"אם ישראל תפגע במשט נחדש את הירי" איימו בגי'האד. כמו כן, דווח על אפשרות להסכם בו חמאס ינצור ירי לחמש שנים וישראל תאפשר הקמת נמל ימי

  • כ"ט סיון תשע"ה - 10:23 16/06/2015
גודל: א א א

משט חדש בדרך לרצועת עזה, כך פורסם אמש (ב') בחדשות 2. הספינה שעגנה בנמל בשבדיה, יצאה לעבר הרצועה במטרה לשבור את הסגר הימי שהטילה ישראל על הרצועה לאחר מבצע 'צוק איתן'.

על פי הדיווח, המשט צפוי לעבור במספר תחנות נוספות כדי לצרף אליו מספר אנטישמיים נוספים שישתתפו במשט שיצא ביוזמתם של מספר ארגונים.

בג'יהאד האסלאמי ברצועה הודיעו כי הם מצפים שתוצאות המשט החדש יובילו לאירועים דוגמת אלו שהתרחשו אחר משט המרמרה לפני כחמש שנים. חאלד אל-בטש, בכיר בארגון, הצהיר כי אם ישראל תעצור את המשט הם ישובו לשגר טילים לעבר יישובי ישראל.

בתוך כך דווח כי ישראל נמצאת מגעים אינטנסיביים עם ארגון הטרור חמאס במטרה להגיע להסכם "הפסקת אש" ארוך טווח. הלילה (ג') דווח בכלי התקשורת הערביים, כי חמאס שוקל לחתום על הסכם לפיו ישראל תאפשר בניית נמל צף בחופי רצועת עזה שיהיה תחת פיקוח ישראלי לצד נוכחות של כוח בינלאומי. בתמורה, יתחייבו בחמאס שלא לבצע ירי מאסיבי לעבר ישראל במשך חמש השנים הקרובות. כמו כן נכתב כי תתכן אפשרות להארכת הפסקת האש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד